bato-adv

خلبان‌ها در حین پرواز اغلب چه چیز‌هایی می‌خورند؟

خلبان‌ها در حین پرواز اغلب چه چیز‌هایی می‌خورند؟
کارشناسان و پزشکان توصیه می‌کنند که در مسافرت‌هایی هوایی نباید غذا‌های سنگین مصرف کرد، چون دستگاه گوارش تحت فشار نمی‌تواند درست کار کند.

ظاهرا آسمان برای افرادی که دوست دارند با شکم پر سفر کنند چندان دوست‌داشتنی نیست. اولین بار این موضوع را مایکل شیدی، مربی ورزشی در لاس وگاس مطرح کرد که وقتی در حال پرواز هستید، غذا خوردن وحشتناک است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، این کارشناس ورزشی می‌گوید: تحرک روده تحت تاثیر فشار و ارتفاع قرار می‌گیرد؛ بنابراین وقتی در هواپیما غذا می‌خورید، غذای شما به خوبی هضم نمی‌شود و می‌تواند باعث التهاب دستگاه گوارش شود.

کایل استالر، استاد دانشگاه هاروارد در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، هشدار داد که سفر‌های هوایی بسیاری از ریتم‌های طبیعی بدن از جمله هضم را مختل می‌کند.

متخصصان کلینیک کلیولند نیز تایید کردند که تغییر فشار هواپیما باعث می‌شود گاز داخل معده و روده شما منبسط شود و به همین دلیل ممکن است احساس نفخ کنید.

متخصصان سلامت توصیه می‌کنند برای کاهش خطرات گاز، از لقمه‌های نمکی و چرب مانند همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌شده از فست‌فود در ترمینال فرودگاه خودداری کنید.

در تاریخچه هوانوردی اتفاقات بسیاری مربوط به سوءهاضمه مسافران و خلبان گزارش شده که حتی هواپیما مجبور به فرود اضطراری شده است. در یکی از پرواز‌های خطوط هوایی امریکن ایرلاین خلبان مجبور شد پس از طوفان به سمت فرودگاه برگردد.

بسیاری از خلبانان در طول پرواز تنها آب و قهوه استفاده می‌کنند.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین