bato-adv
کد خبر: ۷۹۱۶۳۷

هشدار اقتصادی آمریکا و متحدان غربی به نتانیاهو

هشدار اقتصادی آمریکا و متحدان غربی به نتانیاهو
رسانه آمریکایی گزارش داد «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و هفت نفر از همتایان غربی او در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که سیاست‌های «بتسلئل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اشغالگر ممکن است به فروپاشی اقتصاد فلسطینیان منجر شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

وزرای خزانه‌داری آمریکا و متحدان غربی این کشور در نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم اشغالگر هشدار دادند در صورت عدم تمدید مجوز همکاری بانک‌های این رژیم با بانک‌ها فلسطینی، اقتصاد کرانه باختری سقوط خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و هفت نفر از همتایان غربی او در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که سیاست‌های «بتسلئل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اشغالگر ممکن است به فروپاشی اقتصاد فلسطینیان منجر شود.

به گزارش آکسیوس که به این نامه دسترسی پیدا کرده، اسموتریچ تا ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) فرصت دارد همکاری مالی میان بانک‌های اراضی اشغالی و کرانه باختری را تمدید کند. در غیر این صورت، نظام بانکی فلسطینیان تعطیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، آمریکا و متحدان غربی‌اش در نامه به نتانیاهو ابراز نگرانی کرده‌اند که شاید اسموتریچ این قرارداد همکاری را تمدید نکند، امری که تبعات بسیار خطرناکی خواهد داشت، از جمله سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین و بروز یک بحران امنیتی در کرانه باختری. شط

اسموتریچ که یکی از تندروترین چهره‌های کابینه‌های رژیم صهیونیستی در ادوار مختلف است، با طرح این ادعا که بانک‌های فلسطینی به تامین بودجه «فعالیت‌های تروریستی» کمک می‌کنند، با تمدید این مجوز مخالفت کرده است.

او به این بهانه واهی، در خواست‌هایی از بانک‌های فلسطینی داشته که به گزارش آکسیوس، مقامات آمریکایی و متحدان این کشور می‌گویند برآورده شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست آیا اسموتریچ مجوز همکاری با بانک‌های فلسطینی را به بانک‌های رژیم صهیونیستی می‌دهد یا خیر.

وزیر خزانه‌داری آمریکا و همتایانش از ژاپن، کانادا، انگلیس، هلند، استرالیا، فرانسه و همچنین اتحادیه اروپا، در این نامه هشدار داده‌اند که در صورت عدم تمدید این مجوز، بیش از ۱۳ میلیارد دلار تبادل که در نتیجه همکاری میان بانک‌ها صهیونیستی با بانک‌های فلسطینی ممکن شده، متوقف خواهد شد، امری که نه‌تن‌ها به اقتصاد رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند، بلکه وضعیت اقتصادی کرانه باختری را هم بسیار دشوار می‌کند.

در این نامه آمده است: «از شما می‌خواهیم همکاری بانک‌ها با کرانه باختری را دست‌کم به‌مدت یک سال دیگر تمدید کنید تا خطر سقوط اقتصادی در کرانه باختری کاهش یابد.»

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین