bato-adv
bato-adv

مذاکره هوندا و نیسان برای ادغام؛ غول‌های خودروسازی ژاپنی شریک می‌شوند

مذاکره هوندا و نیسان برای ادغام؛ غول‌های خودروسازی ژاپنی شریک می‌شوند

هوندا و نیسان در نظر خواهند داشت میتسوبیشی موتورز را که نیسان سهامدار اصلی آن است، تحت این هلدینگ وارد کنند تا یکی از بزرگترین گروه‌های خودروی جهان ایجاد شود. هوندا و نیسان؛ خودروسازان شماره دو و سه ژاپن پس از تویوتا، در ماه مارس زمانی که برای بررسی یک شراکت راهبردی در مورد خودرو‌های الکتریکی توافق کردند، روابط خود را عمیق‌تر کردند.

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۸ آذر ۱۴۰۳

روزنامه نیکی ژاپن گزارش داد، غول‌های خودروسازی ژاپنی هوندا موتور و نیسان موتور برای کمک به رقابت با تسلا و سایر سازندگان خودروهای الکتریکی وارد مذاکره بر سر ادغام خواهند شد. 

به گزارش ایسنا، این روزنامه اعلام کرد که این دو شرکت به دنبال فعالیت تحت یک شرکت هلدینگ واحد هستند و به زودی یادداشت تفاهمی برای نهاد جدید امضا خواهند کرد. 

گزارش شده است که هوندا و نیسان در نظر خواهند داشت میتسوبیشی موتورز را که نیسان سهامدار اصلی آن است، تحت این هلدینگ وارد کنند تا یکی از بزرگترین گروه‌های خودروی جهان ایجاد شود. هوندا و نیسان؛ خودروسازان شماره دو و سه ژاپن پس از تویوتا، در ماه مارس زمانی که برای بررسی یک شراکت راهبردی در مورد خودروهای الکتریکی توافق کردند، روابط خود را عمیق‌تر کردند. 

تحلیلگران می‌گویند این اقدام با هدف عقب‌نشینی با رقبای چینی مانند بی‌وای‌دی انجام شده است که مسیر خودروهای برقی را دارند در حالی که شرکت‌های ژاپنی با تمرکز بیشتر بر خودروهای هیبریدی جایگاه خود را از دست داده‌اند. چین در سال ۲۰۲۳ از ژاپن به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان پیشی گرفت. 

هوندا در ماه می‌اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی را دوبرابر کند و به ۶۵ میلیارد دلار برساند که بخشی از هدف بلندپروازانه سه سال پیش تعیین شده برای دستیابی به فروش ۱۰۰ درصدی خودروهای برقی تا سال ۲۰۴۰ است. 

نیسان در ماه مارس اعلام کرد که ۱۶ مدل از ۳۰ مدل جدیدی که قصد دارد طی سه سال آینده عرضه کند، الکتریکی خواهند شد. 

غول‌های خودروسازی جهان به طور فزاینده‌ای خودروهای الکتریکی و هیبریدی را در اولویت قرار می‌دهند و با افزایش نگرانی‌ها در مورد تغییرات آب‌وهوایی، تقاضا برای مدل‌های کم آلاینده بیشتر می‌شود. با این حال، در همان زمان، به دلیل نگرانی مصرف‌کنندگان در مورد قیمت‌های بالا، قابلیت اطمینان، برد و کمبود نقاط شارژ، کاهش سرعت در بازار خودروهای برقی رخ داده است. 

هیبریدی‌هایی که قدرت باتری و موتورهای احتراق داخلی را ترکیب می‌کنند، در ژاپن بسیار محبوب بوده‌اند و ۴۰ درصد از فروش را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده‌اند. اما تمرکز شرکت‌های ژاپنی بر روی خودروهای هیبریدی، آن‌ها را در مسیر آرامی برای برآوردن تمایل فزاینده برای خودروهای الکتریکی قرار داده است. 

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که تنها ۱.۷ درصد از خودروهای فروخته شده در ژاپن در سال ۲۰۲۲ الکتریکی بودند و این در مقایسه با ۱۵ درصد در اروپای غربی و ۵.۳ درصد در ایالات‌متحده بود.

برچسب ها: نیسان هیوندا
bato-adv
bato-adv
bato-adv