bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۸۱۸۳۰۲

چین دست از سر دریا‌ها برنمی‌دارد؛ ۱۰ رکورد جهانی دیگر به نام چین شد

چین دست از سر دریا‌ها برنمی‌دارد؛ ۱۰ رکورد جهانی دیگر به نام چین شد

ساخت این پروژه عظیم در سال ۲۰۱۷ آغاز شد، اما با چالش‌های مختلفی ازجمله طوفان‌های مکرر، گل‌ولای شدید و شوری بالا مواجه شد. بااین‌حال، تونل زیرآبی دلهره‌آورترین جنبه این پروژه باقی ماند که چالش‌های مهندسی منحصربه‌فردی را به همراه داشت، اما موفق شد در نوامبر ۲۰۲۳ تکمیل شود.  

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۳

چین اخیراً یک سازه تلفیقی معرفی کرده است که به‌عنوان پل و تونل عمل می‌کند و حتی شامل جزایر ساخت بشر نیز می‌شود. این پل-تونل عظیم قرار است دو شهر بزرگ را در یک اتصال هشت خطه به طول ۴۹.۷ کیلومتر به هم متصل کند. 

به گزارش خبرآنلاین، این پروژه عظیم در جنوب چین و در منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ که محل زندگی تقریباً ۸۶ میلیون نفر است، قرار دارد و با هزینه ۳.۸ میلیارد پوند (۴.۸۳ میلیارد دلار)، شهر شنژن در سمت شرقی دلتای رودخانه مروارید (PRD) و شهر ژونگشان در سمت غربی را به هم متصل می‌کند. پروژه شنژن-ژونگشان قرار است سفر را نه‌تنها برای منطقه بلکه برای کل چین متحول کند. 

چین دست از سر دریا‌ها برنمی‌دارد؛ ۱۰ رکورد جهانی دیگر به نام چین شد

این پل در حال حاضر دارای ۱۰ رکورد جهانی است و یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های خوشه‌ای متقاطع در جهان است. ازجمله این رکوردها می‌توان به کسب عنوان بزرگ‌ترین دهانه جهان برای پل معلق فولادی کاملاً فراساحلی به طول ۱۶۶۶ متر اشاره کرد. این پل همچنین دارای بلندترین سکوی پل جهان است که در ارتفاع چشمگیر ۹۱ متری از دریا قرار دارد. 

این پل یک پروژه عظیم است که از دریاها می‌گذرد و نه‌تنها یک پل بلکه دو تونل زیرآب و جزیره‌های دست‌ساز را نیز در خود دارد. این پل زمان سفر در چین بین شهر ژونگشان و شنژن را از ۲ ساعت به نیم ساعت کاهش می‌دهد. 

چین دست از سر دریا‌ها برنمی‌دارد؛ ۱۰ رکورد جهانی دیگر به نام چین شد

ساخت این پروژه عظیم در سال ۲۰۱۷ آغاز شد اما با چالش‌های مختلفی ازجمله طوفان‌های مکرر، گل‌ولای شدید و شوری بالا مواجه شد. بااین‌حال، تونل زیرآبی دلهره‌آورترین جنبه این پروژه باقی ماند که چالش‌های مهندسی منحصربه‌فردی را به همراه داشت اما موفق شد در نوامبر ۲۰۲۳ تکمیل شود. 

این پل همچنین برای مقاومت در برابر شدیدترین بادها در بین پل‌های معلق آزمایش‌شده است و ظاهراً مقاومت آن تا ۸۲.۷ مایل در ثانیه است. 

چین دست از سر دریا‌ها برنمی‌دارد؛ ۱۰ رکورد جهانی دیگر به نام چین شد

بخش دیگری از آن‌که زیردریایی است نیز به همان اندازه چشمگیر است و با طول ۴.۲ مایل (۶.۸ کیلومتر) بزرگ‌ترین تونل لوله‌ای دوطرفه در جهان است. تونل پل همچنین عریض‌ترین لوله بتنی پوسته فولادی زیرآب است که بخش‌هایی از آن به عرض ۵۵.۶ متر و ارتفاع ۱۰.۶ متر می‌رسد.

برچسب ها: چین دریا
bato-adv
bato-adv