bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۴۷۰۴

مصباح: نشخوار حرف اصلاح‌طلبان توسط دولتی‌‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
یک استاد حوزه علميه گفت: اين‌که شخصي بگويد عده‌اي دين را نمي‌شناسند و متوهم هستند، در همين مسأله ريشه دارد. چون اين عده، دين خود را با الهام از فرهنگ غربي تفسير مي‌کنند و شناخت آنها نسبت به دين، به گونه‌اي نيست که امام(ره) آن را معرفي کرد. بله، ما، ديني را که آن‌ها مي‌گويند، نمي‌شناسيم، ما ديني را مي‌شناسيم که امام(ره) به ما ياد داده است و براي آن انقلاب شده و خون‌هاي زيادي به خاطر آن فدا شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي که به مناسبت سالگرد شهداي مؤتلفه اسلامي صورت گرفت، با اشاره به اين‌که دغدغه افراد براي رفع آسيب‌ها و خطراتي که نظام اسلامي را تهديد مي‌کند، مقدس است، اظهار داشت: اما اين‌که انسان در برابر اين خطرها، تهديدات، کج انديشي‌ها و کج رفتاري ها، بايد چه کند و وظيفه فردي، گروهي و اجتماعي او چيست، بحث ديگري است که فهميدن آن ساده نيست و آيه يا روايت متواتري در اين زمينه براي شناخت جزئيات رفتار در چنين شرايطي هم نداريم.

محمد تقي مصباح يزدي با اشاره به اين‌که در اين زمينه دو گونه نگاه جزئي و فراگير به اين مسائل و خطرات وجود دارد، اظهار داشت: در نگاه جزئي به مشکلات و تهديدها، هر کس با توجه به نوع تفکر و محيطي که با آن سروکار دارد، برداشت مي‌کند، به عنوان نمونه يک طلبه، مخالفت با احکام شرع را تهديد تلقي مي‌کند؛ يک نظامي، تهديدهاي نظامي که متوجه کشور است را مد نظر قرار مي‌دهد؛ يک سياستمدار نحوه تعامل و آشتي با دنيا يا مقابله با آن را مورد توجه قرار مي‌دهد. هنرمندان نيز توجه شان بيشتر به هنر است.

وي با شاره به اين‌که جزئي نگري براي اصلاح جامعه کافي نيست، اظهار داشت: در اين نوع نگاه هر کس جزئي از تهديدات را مدنظر قرار مي‌دهد و گاه اين اجزاء ظاهرا هيچ ارتباطي با هم ندارند، در حاليکه جامعه، به مثابه يک پيکر واحد است که همه بخش‌ها ولو ظاهرا به هم ربطي نداشته باشند، اما از يک مرکز مديريت مي‌شوند. لذا نياز به يک نگاه فراگير به معناي تدبير در امور جامعه، هماهنگي بخش‌هاي مختلف و نظارت بر اجراي قوانين نياز است که مي‌توان عنوان اين نگاه فراگير را سياست گذاشت.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين‌که با جزئي نگري نسبت به مسائل، مي‌توان ليستي از مشکلات را در اجزاء مختلف تهيه کرد، اظهار داشت: از طرفي همه اين اجزاء به نحوي در سياست دخالت دارند، و از طرف ديگر سياست‌هاي کلي بخش‌های مختلف کشور را که وظايف خود را در آن اجزاء بر عهده دارند، جهت دهي مي‌کند.

وي با اشاره به مسأله گراني، آن را يکي از مشکلاتي ذکر کرد که در همه دنيا حتي آمريکا نيز مطرح است و هر دولتي در کشور ما نيز که بر سر کار بيايد، قصد سامان دادن به مسائل اقتصادي را دارد.

آيت الله مصباح با يادآوري هدف انقلاب اسلامي، اظهار داشت: هر چند لازمه تشکيل نظام اسلامي، تأمين مسائل اقتصادي جامعه است، اما بايد توجه داشت که مهمترين معضل و مسأله در کشور ما، اقتصاد و ماديات نيست، بلکه همان هدفي است که به خاطر آن، انقلاب صورت گرفت.

عضو خبرگان رهبري افزود: اگر قرار بود مشکل اصلي ما، اقتصاد و ماديات باشد، که در اين صورت اگر انقلاب نمي‌کرديم، بهتر بود، چرا که در آن زمان نه تحريمي دامن گير ملت ايران بود و نه مشکل انرژي هسته‌اي داشتيم و الآن در وضعيت پيشرفته تري بوديم، چرا که از همان زمان قراردادهايي براي صنعت هسته‌اي منعقد شده و در حال اجرا بود.

وي با اشاره به اينکه، انقلاب اسلامي، انقلابي با ماهيت فرهنگي بود و نه اقتصادي، اظهار داشت: فرهنگ همان باورها و ارزش‌هايي است که زيربناي رفتارهاي آدمي است و هر آسيبي که تا کنون به ما رسيده، از همين ناحيه بوده است.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اين‌که وجود جوان‌هاي پاکي که جان خود را براي پيروزي و حفظ انقلاب، فدا کردند، محصول کارهاي فرهنگي بوده و نه اقتصادي، اظهار داشت: تکيه کلام امام(ره)، از روز اول نهضت، اسلام بود و اگر زماني هم بر مي‌آشفت، به خاطر اين بود که براي اسلام احساس خطر مي‌کرد و اين نگاه تا آخرين لحظات عمر امام(ره) ادامه داشت، اما برخي مسئولين کم‌کم اسلام را فراموش کردند، به نحوي که وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي، قيد اسلامي را قيدي تشريفاتي تلقي کرده بود و بزرگترين دستاورد فرهنگي وزارت متبوع خود را آزادي مي‌دانست که متأسفانه نمونه‌اي از چنين سخناني را در وزير فعلي و همکارانشان نيز شاهد هستيم.

وي با بيان اين‌که اين اظهارات بر گرفته از تفکر سکولاريسم است اظهار داشت: سکولاريسم، همان مسأله‌اي است که در زمان اصلاحات در سخنراني هايشان بيان کرده، ترويج کردند و کتاب‌ها درباره آن نوشتند و البته هنوز هم مي‌گويند و برخي سخنان دولتمردان فعلي نيز نشخوار سخنان اصلاح طلبان است.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين‌که اين عده باور ندارند که اسلام عامل سعادت دنيا و آخرت است و محتواي اسلام، فرهنگي است، اظهار داشت: برخي از افراد همواره شعار داده و دائم از لفظ «مقام معظم رهبري» دم مي‌زنند، اما در عمق دل، اصلا ولايت‌فقيه را قبول ندارند، بلکه عميقا باور دارند تنها راه نجات بشريت، ايدئولوژي ليبرال و دموکراسي ليبرال است، هر چند در اين قالب، دين هم محدود به نماز، روزه، سينه زني و روضه‌خواني مي‌تواند، وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: اگر دين منحصر در نماز و روزه و سينه زني بود، پس چرا انقلاب شد؟ مگر روضه خواني از درون کاخ به صورت مستقيم پخش نمي‌شد؟ مگر در زمان شاه، قرآن منتشر نمي‌شد؟ مگر حتي در ماه‌هاي رمضان از سحر تا صبح صداي مناجات‌ها بلند نبود؟ اگر اسلام همين بود، چرا امام(ره) نسبت به اسلام احساس خطر کرد؟

اين استاد اخلاق حوزه علميه افزود: اين‌که شخصي بگويد عده‌اي دين را نمي‌شناسند و متوهم هستند، در همين مسأله ريشه دارد. چون اين عده، دين خود را با الهام از فرهنگ غربي تفسير مي‌کنند و شناخت آنها نسبت به دين، به گونه‌اي نيست که امام(ره) آن را معرفي کرد. بله، ما ديني را که آن‌ها مي‌گويند، نمي‌شناسيم، ما ديني را مي‌شناسيم که امام(ره) به ما ياد داده است و براي آن انقلاب شده و خون‌هاي زيادي به خاطر آن فدا شده است.

وي خاطر نشان کرد: اگر باور داريم که تنها عامل سعادت ما، دين است و بايد به نظام اسلامي نگاهي فراگير داشت و نه جزئي، اولين قدمي که بايد برداشته شود، شناخت اسلام و تلاش براي اجراي آن در جامعه است. يعني در وهله اول بايد آن ديني که امام(ره) براي آن احساس خطر کرد، را به خوبي شناخت و فرهنگ اسلام را زنده کرد. البته اصل اين وظيفه بر عهده روحانيت و دين شناس‌هاي واقعي است که دين را به همان معنايي که امام(ره) فهميده بود، بشناسند و به ميدان بيايند، وگرنه دين شناسان قلابي به ميدان آمده و دين را هرگونه مي‌خواهند به مردم مي‌فهمانند.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به گذشت بيش از 35 سال از انقلاب اسلامي بر لزوم آسيب شناسي فرهنگي در اين زمينه تأکيد و خاطر نشان کرد: بسياري از کساني که در طول نهضت، منبرها رفته و سخنراني‌ها کردند، قلم زده و مقاله‌ها نوشتند، زندان رفته و شکنجه‌ها شدند، عقب گرد کرده اند! حتي به ياد دارم اولين کساني را که سعي مي‌کردند در سخنراني هايشان در مسجد اعظم قم يا تهران، حتي با استدلال به آيات قرآن، عنوان امام را براي امام خميني(ره) ترويج کنند و امروز برخي از آنها برگشته‌اند؟ کساني که براي جهاد و شهادت، سخنراني‌هاي پرشور داشتند، امروز عقب گرد کرده‌اند. لذا يک گروه پويا و زنده بايد به آسيب شناسي پرداخته و عواملي را که سبب شده تا وضع به اينجا برسد، شناسايي کند و راهکاري براي مقابله با اين آسيب‌ها و قرار گرفتن در مسير صحيح ارائه کند.

علامه مصباح يزدي در ادامه افزود: بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامي، عده‌اي فرهنگ را همان ساز و تنبور مي‌دانند و پيشرفت در هنر را ساخت فيلم‌هايي مي‌دانند که بتوانند در جشنواره‌هاي غربي پذيرفته شوند، ولو اين‌که فيلمسازان آن و محتواي فيلم ها، ضد اسلام و انقلاب اسلامي باشد.

وي افزود: اکثريت دولتمردان وقتي از توسعه نام مي‌برند، آرمانشان آمريکا، هرچند يکي از ايالت‌هاي سطح پايين  آن است. يعني آروزي نهايي آن‌ها اين است که بتوان از امکانات و تجهيزات آنها استفاده کرد و آنها ما را جزء خود بدانند. چنين تفکري است که سبب شده رفتار دولتمردان به جايي برسد که مي‌بينيد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اين‌که با چند منبر رفتن و سخنراني نمي‌توان فکر چنين افرادي را عوض کرد، افزود: اگر قرار بود با سخنراني و نوشتن مقاله، تفکرشان عوض شود، بهترين نمونه، سخنراني‌هاي موجود امام(ره) و صحيفه امام است، که نه تنها بر آن‌ها اثر نمي‌گذارد، بلکه سعي دارند تا ريشه تفکرات امام را بزنند. همان گونه که به صورت تلويحي و با گفتن اين‌که برخي مسائل که در اول انقلاب صورت گرفت، درست نبود و يا انقلابي بودن به معناي بالا رفتن از ديوار نيست، برخي تصميمات و مواضع امام(ره) را اشتباه مي‌دانند و مثلا تسخير لانه جاسوسي را کاري بسيار اشتباه مي‌دانستند و مواضع امام(ره) در اين قضيه را زير سئوال مي‌برند.

وي ادامه داد: وقتي افرادي مباني ديني خود را سال‌ها در حوزه‌هاي علميه شناخته‌اند، و با چند سال حضور در آمريکا يا انگليس، اين چنين تغيير کرده‌اند، چگونه مي‌توان انتظار داشت که با چند سخنراني تفکرشان عوض شود؟ البته آن‌ها دشمن قسم خورده اسلام نيستند، اما فکرشان عوض شده و اتفاقا دشمن هم وقتي زمينه را مساعد ديده، روي فکر آن‌ها کار کرده است، لذا دين را به گونه‌اي تفسير مي‌کنند که در راستاي تفکرشان است.

استاد اخلاق حوزه علميه با اشاره به اين‌که گاه بسياري از مغالطات هم صورت مي‌گيرد تا اين تفکر در جامعه حاکم شود و اين امور در زمان اصلاحات نيز رواج داشت، ادامه داد: وقتي رهبري تا اين اندازه بر مسأله فرهنگ تأکيد کرده و امسال را به اين نام، نامگذاري مي‌کنند، عده‌اي فرهنگ را همان خواست مردم بيان مي‌کنند که دولت بايد براي تحقق آنها بکوشد. گاه نيز گفته مي‌شود مگر اسلام مخالف توسعه است؟ مگر اسلام مخالف آزادي است؟ و سخناني از اين قبيل. در حاليکه اسلام مخالف آزادي و توسعه نيست، اما عملي که آنها انجام مي‌دهند، کاملا مخالف اسلام است. اين به خاطر نوع نگاه سکولار است که بر اساس اين نگاه، تفکر امام(ره)، تفکري ارتجاعي و عقب مانده تلقي مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌که بايد راهي پيدا کرد تا تفکر صحيح اسلام در مسئولين حاصل شود، اظهار داشت: بايد دنبال برنامه‌ريزي براي آينده بوده و کادرسازي کرد. حد اقل برنامه‌ريزي شود تا در آينده اين سير نزولي و دور شدن از ارزش‌هاي اسلام، استمرار پيدا نکند.

عضو خبرگان رهبري در ادامه با يادآوري ذکاوت و بصيرت آيت‌الله شهيد بهشتي به نقل خاطره‌اي از او پرداخت و اظهار داشت: ايشان قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به دنبال کادرسازي نيروهاي انقلابي بود که بعد از سرنگوني رژيم شاهنشاهي بتوانند مناصب کليدي را در دست بگيرند و بر اساس اسلام حرکت کنند. حتي سال‌ها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، کارهاي علمي و تحقيقي براي حکومت اسلامي انجام مي‌داد. لذا ما هم بايد از هم اکنون شرايط آينده را رصد کرده و براي آن برنامه ريزي و کادرسازي کنيم.

گفتني است اين ديدار 26 خردادماه در سالن تشريفات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) برگزار شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
ملاک حرف صحیح قبول یا رد مردم نیست.
با احترام به رای و نظر همه کسانی که نظر یا رای داده اند .
اقای مصباح از نظر علوم دینی نسبت به آقای روحانی و خاتمی دارای مدارج علمی بالاتری است
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
خوب است دولت محترم حرفهای این استاد عزیز را در انجام امور مد نظر داشته باشد شایسته نیست بین بزرگان دین وکشور کنایه زدن رایج گردد کشور مال همه است بجز وابستگان غرب وشرق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
آفرین آفرین آفرین....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
درود بر علامه بصیر
درود بر مصباح روشنگر
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود بر حاج اقا
جانم فدای اسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
درود بر حاج اقا..حاج حسن روحانی
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۵۷
مهدي وند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چي بگم كه لپ كلامو گفته باشم؟چي بگم كه چاپ كني؟
حامی دولت اعتدال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ادب مـــــــــرد به ز دولت اوست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نظر منم غير قابل انتشاره پس چيزي نميگم....!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ما مخالف نظر اقای مصباح هستیم! کاملا مخالف!
در این حد نظر بدی همیشه منتشر میشه اقای مهدی وند!
اگر نه که میتونی با حفظ مواضع مقدس اقای مصباح هر طوری دوست داری نظر بدی و کلا تاوان هم ندی! مثل امثلا رسواگر فتنه و ...
من بی ادب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حضرت آیت ا... مصباح شما حرف چه کسانی را بیان می فرمائید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من هم دیگه صحبتی ندارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حاج آقا در مورد مدینه فاضله زیاد صحبت شده. آرمان شما کدام مدینه فاضله اتفاق افتاده هست.
صبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من لا معاش له، لا معاد له
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بگو قبول که دین یکی از راه های سعادت است اما اینم بگو که اگر فقر از در بیاد دین و ایمان از پنجره میره؛ دین خوبه ولی وقتی همه چیز خوب باشه...
دیدی منتشر میکنن
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اگه همین حرفِ حاج آقا رو ما زده بودیم میشد غیر قابل انتشار!!!!
واقعاً دوست دارم بدونم چرا ایشون حقوقش از ما مساوی تره؟!؟!
اردلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
یه سری حرفای غیرقابل انتشار تو دلم دارم که دوستان میتونن به شمارم تماس بگیرن تا مطالب رو باهاشون در میون بزارم!

3452***0911
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اصلح ترین آدم روی زمین از نظر ایشون دکتر کامران باقر لنکرانی است صلوات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
مروجین دین ( دین اسلام رافت و مهربانی است )
بیست و سی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حاج آقا آنها اندک قلیلی بیش نیستند...مهم ما مردم هستیم که ارمانمان آزادی بیت المقدس از دست صهیونیست ها و ارین شالون جنایتکار است....
تبریزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عزیز با سواد
شارون نه شالون
عوض هدف یک کم مطالعه کن
چهل و پنجاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بیست و سی عزیز
اندکی و قیلی ما و..... فراوانی و وفور شما را می توان در مثبت و منفی هاهمین نظرت اثبات کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نه؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خودتو رو با حداقل من یکی جمع نبند. آرمان من رفع بی کاری جوانان مملکتم هست. آرمان من رفاه ایرانی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
همون مردمی که 24 خرداد به اصلح ترین روی زمین نماینده مصباحیه رأی دادند منظوره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شما فقط منفی رو بشمار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
داداش !!!
اون كه منظورته "اريل شارون" هست نه ارين شالون
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شالون رو خوب اومدی....؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اين كارا چيه عمدي مطلبتو اشتباه مينويسي كه ازت غلط املايي بگبرن خوشت مياد ولي بدون كه خيلي تابلو شدي
به جاش يه چيزي بنويس كه نتونن جوابتو بدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آی کیو ها! اینقدر بی ذوقین که نمی فهمین بیست وسی هم مثل رسواگر به زبون طنز و در قالب "مخالف کم سواد" حرفشو میزنه؟! میکنینین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
MPT چی شد؟
اردلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ینی ....
کلّی مطلب غیر قابل انتشاره (البته نه بی ادبی و توهین) تو دلم هست که نمینویسم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خوب براي جلب نظر مردم غلط ملايي ميندازي تو كامنتهايت، البته شماها در بين مردم جايي ندارين و اين كارتون هم طبيعيه
ميلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
با افتخار 1026 امين منفي رو دادم.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
منفی هارو
لیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
آریل شارون
ام پی تی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
چرا کاندیدای موتلفه 4 میلیون رای آورد؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
از منفیات معلومه چقدرین....
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چی بگم والا. بر محمد و آل محمد صلوات
اردلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
الّــــــــــــــــــهمّ صلِّ علی مُحمّد و آل محمّد!!!

خیلی چیزا تو همین صلوات نهفته است!
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح از جملۀ کسانی است که از ایستگاه های چندم سوار قطار انقلاب شدند و الان خودشان را صاحب ان میدانند!
خودشان را دلسوزتر از آیت الله هاشمی و دیگر بانیان میدانند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
همان جوری که توهین به علما جرم است ، توهین به رییس جمهور قانونی کشور و اتهام زدن به ایشان نیز جرم است آقای آیت الله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
توهین به رییس جمهور قبلی هم جرم بود یا نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
رئیس جمهور قبلی خودش به همه توهین میکرد
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس 12:17 اون آقا که یاد شو اوردین خودش به خودش توهین زیاد میکرد..بگم بگم؟؟؟ من میگم اون مه مه رو لولو برد...آب بریز اونجایی که داره میسوزه...اگه اینا توهین نیست پس چیه؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بله توهین به رییس جمهور قبلی هم جرم بود. شما بفرمایید کدام عالم دینی به ایشان در تریبون رسمی توهین کردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نه دیگه مرگ فقط برای همسایه خوبه...
1. در تلویزیون به رئیس جمهور قانونی کشور تهمت زدند و انگ دروغگویی و خرافه پرستی چسباندند
2. یارانه رو تقبیح کردند و گداپروری خوندند، اونوقت خودشون با سبد کالا کل حیثیت مردم رو لگد مال کردند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
تموم حرفایی که اون موقع زده شد امروز ثابت شد هم دروغ گوییاش هم دزدیاش
هم بیسوادیاش
پاکدست ترین دولت تاریخ رو
هم دیدیم.
یک شهروند معمولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس 14:01 بهتر بیانات اخیر آیت الله مکارم شیرازی در مورد دروغگویی های دولت قبل را دوباره خوانی کنی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
ناشناس 14:01 بدجوری سوختین ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ای داد ای وای ای بیداد ای هوار
مصبح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
غیر قابل انتشارررررررررررررررررررررررررررررررررر
350 تااااااااااااااااااااااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
تعداد غیر قابل انتشار ها از قابل انتشار ها بیشتره!!!!!!!
فکر کن!!!!!!
بیست و سی رو دریاب که عجب اعتماد به نفسی داره هنوز!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
از روسيه و چين كه بهتره..
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
البته پیروان و جان کفان دین دار شما دیدیم چجور کشورو غارت کردند ...لطفا پخش کن
مصطفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خدارحمت كند امام را اگه ايشان زنده بود شما جرات ميكرديد خود را هواخواه روش ايشان بدانيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نشخوار؟
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اگه رئیس جمهوری، وزیری، رئیس مجلسی این حرفا رو میزد فکرشو بکنین چه بلایی سرش می آوردن!
البته رئیس جمهور اگه اون قبلی بود اشکال نداشت!
تلمیذ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چقدر راحت در باره اکثریت نظر می دهند بزرگان معمولا در گفتارشان خیلی احتیاط میکنند با این روش برای تحلیل کردن و در باره دیگران سخن گفتن نیاز به تقوای ویژه ای نیست والله اعلم
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ایشون معلم اخلاق!! هستن و از من و شما بهتر بر اوضاع و احوال و شرایط واقف.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
"وي با اشاره به مسأله گراني، آن را يکي از مشکلاتي ذکر کرد که در همه دنيا حتي آمريکا نيز مطرح است."

کجای آمریکا تورم 35% یا حتی 10% یا حتی 5% دارد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من به بيشتر كشورهاي اروپايي و آمريكاي شمالي و آسيايي مثل فرانسه آلمان سوئد اسپانيا سوييس پرتغال ايتاليا كانادا مكزيك چين سنگاپور اندونزي مالزي و سري لانكا سفر كردم. مواد غذايي تو اين كشورها از ايران ارزونتره و تورم كمتر. ما همينجوري داريم ركورد مي زنيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
وقتی استاد اخلاق حوزه علمیه مقدسه قم در انتقاد از دیگران از واژه " نشخوار " استفاده می کنند ! کجا سخنش نافذ خواهد بود؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درسته كه ايشون در قم هستند، ولي قمي نيستند. من خودم قمي هستم و نظرات اين آقا و امثالش رو اصلا قبول ندارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شاگرد اصلح ایشان احمدی نژاد هست
او چقدر اخلاق داشت؟
بقیه هم همینطور هستند.
البته تفسیرشان از شیعه را هم باید همه به پذیرند و قبول کنند کسی حق اظهار نظر ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
دیگه از ادبیات احمدی نژاد انتقاد نمی کنم!!!!!!!!!!
شاه غلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح آرمان شما چیست خواب دیدن آدمهای معمولی درباره احمدی نژاد و انتساب این آدم به امام زمان عزیز واقعا چطور رویتان میشود از این دولت انتقاد این چنینی بکنید. اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ظاهرا اقای مصباح بسیار بیشتر از دولتمردان به امریکا و غرب مسافرت کرده و تنها کسی که احتمالا بیش از اقای مصباح به امریکا رفته شخص اقای احمدی نژاد است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حاج آقا،مادرطول 8 سال به قول شما مديريت معجزه قرن را هم ديديم و سالها ازتركش آن در امان نخواهيم بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ما به خاطر مسایل اقتصادی انقلاب نکردیم و انقلاب ما فرهنگی بود. خداوکیلی چقدر کار فرهنگی توی این کشور بعد از انقلاب شده؟ اثرش چی بوده؟ غیر از اینه که 35 سال بعد از انقلاب مجبوریم به زور گشت ارشاد حجاب خانمها را حفظ کنیم؟ اعتیاد و طلاق و ناهنجاریهای فرهنگی بیداد می کنه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقاي مصباح عزيز؛
ببين تفكر شما چه كرده كه اكثر دولتمردان (و نه عده ي قليلي از مردم) آرمانشان آمريكا شده !!!
روشنفکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1) همه کسانی که کورکورانه شایعه مصباح خواب امام زمان و احمدی نژاد را پراکندن آن دنیا نخواهند توانست در روی مصباح بنگرند(تخریب شخصیت اون هم با این وسعت گناهی نابخشودنیست)
2) آنانی که به مصباح دروغ ناروا نسبت دادند و گفتند امام بعد انقلاب تو را نپذیرفت شاید حرصشان از ماجرای نامه امام به جناب منتظری بوده است...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
روشنفکر کشتی ما رو با این کامنتت.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مصباح چیه؟؟؟؟ حضرت ایت الله مصباح یزدی....یکم ادبم خوب چیزیه؟؟؟؟؟
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
علی
کجا توهینه افراد رو به اسم صدا کردن توهینه؟؟؟بهتر از اینکه بگی نشخوار میکنن...جناب علامه
امين بديعي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اينكه ناراحتي نداره حضرت آقاي مصباح لطف بفرمايند در يكي از اين تعداد بسيار متعدد جلساتي كه دارند و ملت را به فيض مي رسانند بفرمايند در طول سالهاي 1359 تا 1368 كجا بوده اند ، چه فعاليتي ميكردند و آيا از جبهه هاي جنگ تحميلي بازديدي هم داشته اند يا خير ؟ موسسه امام خميني ايشان قبلاً چه نام داشته و از چه سالي به اين نام تغيير يافته است ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اي ول بديعي جان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
اشتباه منفي ادم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
به نظرم از آرمانهای آقای احمدی نژاد که کشورهایی چون چاد، گینه نو، موزامبیک و ... بود خیلی بهتر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
هدف جمهوری اسلامی ایجادرابطه وکمک به مظلومان است نه رابطه بازورگویان .فرارومنتشرکن
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
ناشناس 17:42 رابطه با مظلومان با چه هدفی؟؟؟؟؟؟؟؟ که با وجود اینهمه مردم فقیر و گرسنه کشور خودمون جهیزیه به دختر های کومور بدیم؟ منطق شما ها قابل درک نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود بر مصباح عزيز به خدا درست ميگه اكثرن كه ما ميبينيم دنبال اينن كه حجابو زير سوال ببرن حكم خدا درمورد اعدام وسنگسارو زير سوال ميبرن چنان شيفته آمريكان كه انگار فراموش كردن كودتاي 28 مردادو فراموش كردن جنگ 8ساله عراقيها با سلاحهاي امريكاييرو فراموش كردن ريگي وجناياتشو با حمايت امريكا
فراموش كردن تحريمهاي ناجوانمردانه رو
همينا كه سال 88پيغام واسه امريكاييها ميفرستادن كه ايرانو تحريم كنه تا بلكه دولت ايران زمين بخوره
باشه الان دنيا به كام شماست به قول خودتون اكثريت جامعه طرفدار شمان امامطمئن باشيد دنيا به كام شما نخواهد ماندوبدجوري مزه شكستو خواهيد چشيد اون روز دير نيست
فرارو لطفا نظرمخالفتو هم تاييد كن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس 11:06
اگه فیش حقوقی خودت را با من عوض کنی من هم با نظرت موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اغلب قریب به اتفاق سلاحهای عراق که روسی بودند و برخی هم چینی و برزیلی و .... یک کم موزه های دفاع مقدس برو بعد داد بکش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
واقعا حافظه تاریخی شما کجا رفته؟ سلاح سازمانی پیاده نظام عراق که کلاشینکف بود! هواپیماههای جنگنده اش هم که همه میگ بود! موشکهای میان بردش هم که اسکاد بی بود! نکنه همه اینهارو از آمریکا خریده بود؟ روسیه هم که اصلا اسمی ازش نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خوب قضایا رو با اون اطلاعات اندکت با هم مخلوط میکنی
نکته سنج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عجیبه 28 مرداد 32 را (که احتمالاً اون زمان هنوز متولد نشده بودی) یادته اما دولت 8 ساله احمدی نژاد را که تا همین یکسال پیش ادامه داشت فراموش کرده ای؟!
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
دوستاني كه ميگن امريكا به صدام كمكي نكرد
وفیق السامرایی، رییس استخبارات نظامی عراق در زمان جنگ، طی مصاحبه ای اعلام کرد:

اگر حمایت غرب نبود، صدام نمی توانست جنگ علیه ایران را آغاز کند و ادامه دهد. وی نقش ایالات متحده در کمک به صدام را چنین بر می شمارد:

ارایه اطلاعات کامل به عراق در مورد آرایش نظامی نیروهای ایران.

تشویق متحدین خود در اروپا و منطقه به اعطای کمک مالی به عراق.

تحریم ایران و جلوگیری از دستیابی آن به تسلیحات و تجهیزات مدرن.

هم چنین هاوارد تیچر،عضو شورای امنیت ملی امریکا در زمان ریگان، معتقد است:

امریکا برای صدام حسین کاری کرد که تا آن روز برای هیچ یک از نزدیک ترین متحدان خود نکرده بود.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
والله داری تهمت میزنی آقای مصباح! تقوا پیشه کنید...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
والله خودت هم میدانی که ایت الله مصباح حقایق راگفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
ناشناس از طرف خودت صحبت کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود بر شرف پاكت آقاي مصباح ما ملت ايران از تو حمايت ميكنيم
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
میشه بگید در ایران هفتاد و پنج میلیونی شما چه نسبتی از کل جمعیت هستین که خودتون ملت ایران خطاب میکنین؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بهتر بود بجای ملت ایران میگفتی ما احمدی نژادیها.
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خواهش می کنیم این عالم بزرگوار در انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شرکت نمایند تا ما ملت ایران !!! حمایت بی دریغ خویش از ایشان را اعلام نماییم
ملت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ملت خودتی از خودت مایه بزار روی ما حساب نکن باشه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ملت جان یه نیگاهی کوچولو به مثبت و منفیهات بنداز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حضرت آیت‌الله مصباح یزدی: «دیشب‌ یکی‌ از دوستان‌ حاضر در جلسه‌ نقل‌ کرد؛ قبل‌ از برگزاری‌ مرحلۀ‌ اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر یکی‌ از علمای‌ اهواز رسیدم‌. ایشان‌ گفت‌: نگران‌ نباشید، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود. ایشان‌ گفته‌ بود که‌ شخصی‌ شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیاء پیش‌ از نیمۀ‌ شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولی‌عصر (عج‌) دارند برای‌ احمدی‌نژاد دعا می‌کنند. می‌گوید من‌ حتی‌ اسم‌ احمدی‌نژاد را نشنیده‌ بودم‌ و اصلاً او را نمی‌شناختم‌! خود ایشان‌ نیز در تاریخ‌ دهم دی‌ماه‌ قاطعانه‌ گفته‌ بود که‌ من‌ رئیس‌‌جمهور خواهم‌ شد. کسانی‌ با او شوخی‌ می‌کردند که‌ این‌ چه‌ حرفی‌ است‌ می‌زنی‌؟ چه‌ کسی‌ به‌ تو رأی‌ می‌دهد؟ چه‌ کسی‌ تو را می‌شناسد؟ گفته‌ است‌ این‌ قول‌ یادتان‌ باشد، امروز 10/10/83 است‌، من‌ رئیس‌‌جمهور خواهم‌ شد! حالا خواب‌ دیده‌ یا کسی‌ به‌ او گفته‌ است‌ من‌ نمی‌دانم‌!» (گفتمان مصباح، رضا صنعتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص883)


ایشان در اولین‌ دیدار خود با احمدی‌نژاد پس‌ از انتخابات‌ ریاست‌‌جمهوری‌ خطاب به وی:
«خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینۀ‌ انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ برای‌ این‌ دورۀ‌ خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ کرد و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخاب‌، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم‌. عنایات‌ حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) یار ملت‌ ایران‌ بود که‌ به‌ چنین‌ موفقیتی‌ دست‌ یافت‌ و تلقی‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ نفخۀ‌ الهی‌ که‌ در این‌ زمان‌ در جامعۀ‌ ما دمیده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقۀ‌ بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ اسلامی‌ ظهور یافته‌، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام(ص) تحقق‌ پیدا کرد و ان‌شاءالله مرتبۀ‌ کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) تحقق‌ خواهد یافت‌». (همان، ص881)


ایشان در جلسه دیگر: «رئیس‌جمهور وقتی از طرف ولی‌فقیه نصب شد می‌شود عامل او، و آن پرتو قداستی که او دارد، بر این هم می‌تابد، وقتی شد رئیس‌جمهوری اسلامی،‌ حکمش را از رهبر یعنی از جانشین امام دریافت کرد، آن قداست بر این هم می‌تابد، آن‌وقت اطاعت رئیس‌جمهور، اطاعت مجلس و سایر نهادهای قانونی هم می‌شود اطاعتِ خدا». (21/5/1388)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ملت نه دلواپسان چون ملت پشت سر دولت و رئیس جمهور است شما ملت ایران نیستید شما دلواپسان هستید
خسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فعلا منفیاتو بشمار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درصد ملت به شما مثل درصد منفی ها و مثبتها تو کامنتته
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
ازطرف خودت حرف بزن نه ملت ایران
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود بر روحانی دولت گذشته چی اون که فرستاد خدا بود از نظر شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اما بايد توجه داشت که مهمترين معضل و مسأله در کشور ما، اقتصاد و ماديات نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مهمترین معضل کشور فرهنگ است و بس همان طور که جناب آقای سید محمد خاتمی فرمودند که مشکلات فرهنگی نشات گرفته از 100 ها سال ویرانگری ایران باعث شده که نتوانیم توسعه یافته باشیم. که اگر توسعه یافته بودیم مشکلات عدیده اقتصادی و مادی و ... را نداشتیم.
درود بر خاتمی که پاشیل اقتصاد، امنیت، علم، رفاه، سرافرازی، قدرت و ... ایران را خوب شناخت و با تمام چوب لای چرخ گذاشتنهای افرادی مانند پیروان جناب مصباح به مردم نشان داد که مشکل اصلی فرهنگی است.
اما دولت پیرو جناب مصباح مسیر تباهی اقتصادی را در پیش گرفت که رفع مشکل فرهنگی نتواند نهادینه گردد.
با توسعه فقر باعث خروج ایمان از جامعه ایران شد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح یزدی

مردم سخنان شما را شنیدند و عملکرد شاگردانتان را هم دیدند و پاسخ شما را در انتخابات دادند.

والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
++++++++++++++++++...
لب کلام که اولی می خواست بگه همین بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
......وي با اشاره به مسأله گراني، آن را يکي از مشکلاتي ذکر کرد که در همه دنيا حتي آمريکا نيز مطرح است و هر دولتي در کشور ما نيز که بر سر کار بيايد، قصد سامان دادن به مسائل اقتصادي را دارد......
حاج آقا در آمریکا تورم سالانه در حدود زیر 3% است ولی در ایران 40% است ضمنا ارزش پول امریکا درعرض یکسال 300% کاهش نداشت این اظهارات نشان میدهد که اطلاعات اقتصاد این شخص در چه حدی است و نشان میدهد که ایشان در این زمینه اصولا دغدغده ای ندارند.جهت اطلاع ایشان ایران با توجه به منابع عظیم نفت و گاز و نیروی کار جوان از نظر نرخ تورم در دنیا مقام دوم را دارد لذا نفرمایید همه جا گرانی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چرا فکر میکنید فقط تفکرات شما همان اسلام ناب محمدی است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شما آرمانتان كيست انسانهايي كه ساختارهاي كشور را نابود كردند و مردم را به فلاكت انداختند مگر شما نبوديد كه اينان را به عنوان بهترين افراد روي زمين تاييد كرديد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نشخوار كار چهار پايان است من متاسفم براي اين ادبيات .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ادب مرد به زه دولت اوست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
طبیعی است چون اصلاح طلبان او را به کرسی ریاست نشاندند و او مکلف به وفا به عهدی که با مردم بسته می باشد چون خداوند می فرماید اوفوا بالعهود
hasan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود و سلام خدا آیت ا...مصباح و هم فکرانش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
یه نگاه به مثبت منفی ها بندازی جوابتو گرفتی. تا کی میخوای مثل کبک سرتو بکنی زیر برف؟
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ظاهرا آقای مصباح منظور آقای روحانی رو کاملا گرفته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حضرت ایت الله مگر اکثریت هواداران شما که آرمانشان شرقی است کسی چیزی گفته. بگمانم در نظر حضرتعالی هر کس دم از آزادی و آزادی خواهی بزند آمریکایی تلقی میشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نشخوار!!واقعا ادبیات زشتی است!
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح ! روحانی آدمی نیست که با شما مدارا بکنه حرفش رو روک و پوس کنده میزنه.
خیشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حرف حسابی زده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
روحانی سخن کسی یا گروهی را نشخوار نمی کند او به عهدی که با مردم بسته است وفادار است .روحانی اهل حیله و ریاکاری و دروغ و نقض عهدو مباهته نیست و به همین دلیل به او افتخار میکنم
ناشناس
ROMANIA
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
جناب مصباح! یادمه روزی مردی می گفت "ادب مرد به ز دولت اوست"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
پس بیسوادخواندن متوهم گفتن نشانه ادب است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
بگم بگم و اون ممه رو لولو برد و عکس نشون دادن در تلویزیون و غیره هم نشانه ادب است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چرا تیتر رو عوض کردی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ادب گروهی مانند دولتشان است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
این چه طرز صحبت کردنه؟! ایشان هر شخصی که باشند حق ندارند چنین واژه‌هایی را در مورد دولت منتخب مردم به کار ببرند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
کی شهید سعید مرتضی مطهری از این ادبیات برای دشمنان خود استفاده کرد که این اقا بخواهد جای مرحوم مطهری را پر کند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عالی گفتی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
احساس میکنم من هم باید این جمله تاریخی را برای پاسخ ارسال کنم که::::::::::::::::::::: ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
جای تاسف است که ایشان با این ادبیات عنوان استاد را که باید الگوی اخلاق مداری باشند یدک میکشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
درود بر آیت الله مصباح یزدی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خیر آرمانشان آمریکا نیست بلکه هدفشان جلوگیری از آسیب رسیدن بیشتر به کشوره کما اینکه هدف سکاندار سیاست کشور در این شرایط بحرانی باید اینگونه باشه والا روحانی از امثال شما خیلی انقلابی و خط امامی تره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خیلی حرف ها هست که بهتره توی دل آدم بمونه ،فراروی عزیز اینجوری تو هم نیاز به سانسور نداری...
نیکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
سخنان اصلاح طلبان مبنی بر لزوم رعایت حقوق افراد جامعه و معتبر بودن حاکمیت بخاطر رای مردم هنوز هم مورد قبول مردم است و این دولت نیز منتخب همین مردم است .
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شما وقتی از توسعه یاد می کنید ، نام کدام کشور را می برید ؟ سومالی ؟ سودان ؟ نیجریه ؟ اگر مفهوم توسعه این هست که ما میدانیم یاد آمریکا و آلمان و ... آدم می افته ..... اگه توسعه معنای دیگه ای داره ، با ذکر کشور مربوط بگویند برای ما !!
مهدي وند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چي بگم كه لپ كلامو گفته باشم؟چي بگم كه چاپ كني؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
جناب آقای مصباح
به زبان ساده مردم در 24 خرداد به جنابعالی نشون دادند که افکار شما و قرائت شما از اسلام شما فقط 4 میلیون خواهان دارد.
لطفا اجازه دهید ملت راه خود را ادامه دهد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
جای بسی تاسف ازاین ادبیات.سلام بر روحانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ایکاش ایشان هر روز سخنرانی کنند تا بقول معروف
مرد تا سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
میرمحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ما دلواپسان به 2 کار آقای مصباح دلخوش باشیم :
مبارزات قبل از انقلاب و حمایت از احمدی نژاد وجلیلی !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چقد غیر قابل انتشار!!
scorpion
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
دوستان خواهش میکنم از هدف اصلی انقلاب دور نشویم
چون هدف انقلاب ما قیام مهدی عج است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خیلی حرف ها هست که بهتره توی دل آدم بمونه ،فراروی عزیز اینجوری تو هم نیاز به سانسور نداری...
موسوی سوق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
تند روی در دین نتیجه ای جز رسیدن به جنگ های صلیبی و داعش و سلفی گری و ............ ندارد
یک ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فعلا استفاده ابزاری از اسم امام(ره) عرف شده
به نام امام
به کام آقایان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اقای مصباح که اینقدر دم از انقلاب میزنند لطف کنند سوابق انقلابی خود را ارائه نمایند!
صادقی
UNITED STATES
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مردم ایران با بصیرت، متفکر، و بسیار صبور هستند و با متانت خود به دنبال اصلاحات بدون درگیری هستند هرچند برخی نیز کاسه صبرشان لبریز است....
با امید به آینده - موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
برای اون روز آماده ایم تا به شما اصلاح طلبان نشون بدیم یه من ماست چقدر کره داره ما که مقابل آمریکا ایستادیم شما که دیگه هیچی نیستید.
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس 13:21
مردم ایران در برابر آمریکا ایستادند و هیچ گروهی حق نداره افتخارات این ملت رو برای خودش مصادره کنه
اصلاح طلبی یک شیوه اداره امور کشوره و نه چیز دیگه که شما بخواین در مقابلش بایستین
شما هم برنامه ها و روشهای خودتون رو به مردم عرضه کنید تا شاید مورد اقبال قرار بگیره نیازی به دعوا و مقابله نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فرارو منتشر کن
خانم کیمیا
با بخش اول کامنت صادقی مشکلی ندارم پاسخ من به این بخش است :"برخی نیز کاسه صبرشان لبریز است...."
هرکسی بخواد مقابل جمهوری اسلامی که نتیجه خون شهدا و ده ها سال مبارزه و هزار سال بعد از حکومت امام علی تنها حکومت شیعه تشکیل شده قرار بگیره با تمام توان و تا پای جان می ایستیم و برای حفظ نظام که از نماز واجب تر هر کاری که لازم باشه صورت خواهد گرفت.
امید میر حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس 13/21 از این حرفها و شعارها زمان انتخابات سال 92 هم شنیدیم اما دیدیم نتیجه چی شد..در ضمن از این به بعد ما هم برای همه انتخابتها از جمله انتخابات مجلس اماده ایم
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من كه همه چي رو از تعداد غير قابل انتشارها گرفتم .
امیرازقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حضرت آیت الله لازم به ذکر است که بدانید حربه ی جدید انجمن حجتیه هم به شکست روبه رو شد ه حضرت آیت الله به خودت بیا وببین که ما به وصیت امام گوش میدهیم که فرمودند :حواستان جمع باشد روزی نرسد که این حجتیه ها همه چیزتان را گرفته باشند.8سال به دنبال دین دادن به ما بودید ولی هم دین وهم دنیا را گرفتید .ادبیات شما از توهین به فوحش وناسزارسیده به یاد دارم معصومین فرموده اند حتی به دشمن خود هم ناسزا نگویید.چه شده است که دین را زیرپا قرار میدهید ؟که بگویید هدف دارید وبرای آن از هر ابزاری استفاده میکنید؟حضرت آیت الله آیا جایگاه ومسند وقدرت انقدرمهم است که فوحش بدهید؟پس شما فاقد اعلمیت وعدالت هستید!راستی اگر مقدور است یک بار دیگر خواب ببینید که شخصی به خواب شما آمده است واز جانب حضرت صاحب الزمان صلوات وسلام علیه خبری آورده مبنی بر اینکه ایشان به روحانی وطرفدارانش لعنت میفرستد!!!
جهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقاي مصباح يزدي
سلام عليكم
سخنان شما را شنيديم بارها خوانديم و به نتيجه اي نرسيديم اگه غير از مسائل مادي و مطرح شدن نامتان خيري ديگه اي براي شما داشته براي ما همان هم نداشته
والسلام
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من یه سئوال دارم فقط! نشخوار!؟؟!!؟؟! الان یکی همین تعبیر رو راجع به جناح اصلح(به خیال حضرت مصباح!) به کار میبرد چی میشد؟! نه واقعا چی میشد؟! چند درصد فکر میکنید قوه ی قضاییه و دادستانی وارد داستان نمیشد؟! حتی من فکر میکنم طرف رو ظرف دو ساعت شناسایی و ظرف شیش ساعت دستگیر میکردند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نظرات غیر قابل انتشار خود گویای همه چیز است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ايشان فقط يك شهروند معمولي است ، به چه حقي مدام به رييس جمهور منتخب مردم توهين مي كند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
احسنت.عالی گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
در آمریکا دخل و خرج تناسب داره باهم و بیکارترین آدما هم تحت سرپرستی دولت هستن و حتما حقوقی بهشون تعلق میگیره !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من حضرت آیت ا.. را درک می کنم. حمایت همه جانبه از دولت قبل با این همه خرابکاری و فساد اقتصادی و ... آنهم به اسم دین، شرایط سختی پیش آورده که باید با این حرفها کمی مسئله گم شود.
ناظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
به جنا ب آقای مصباح یاد آور می شوم که در دنیای امروز صندوق رأی بهترین راه برای حل و فصل مناقشات و رسیدن به راهکار مناسب جهت اداره کشوری است که در آن افکار و سلائق مختلف زندگی می کنند. سلیقه و رأی آقای مصباح مانند دیگر شهروندان این کشور محترم است اما ایشان به عنوان کسی که به فلسفه و عقلانیت اشتهار دارند قاعدتاً باید پایبند اصول و ملاکهای عقلانی باشند. مردم مسلمان و بصیر ایران در انتخابات اخیر راه خود را انتخاب کرده اند.
mammadreza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بله خب البته که مشکل شما اقتصاد و مادیات نیست.یاد این افتادم که امام خمینی چقد از انجمن حجتیه دوری میکرد
برجردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مقایسه ایران با امریکا درست نیست ما مسلمانیم.
یه مسلمون ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای آیت الله، این فرهنگ که براش انقلاب کردید کجاست؟
مردم دیگه به همدیگه اعتماد ندارن
همه سر هم کلاه میزارن
دزدی و اختلاص بیداد میکنه
فحشا تو مملکت زیاد شده
سن ازدواج به دلایل مشکلات اقتصادی و ... رفته بالا
اقتصاد مملکت و مردم فلجه
و هزاران مورد دیگه که حوصله ندارم بنویسم.
حالا شما داری از چی حرف میزنی؟!! آیا از حلبی آبادهای اطراف تهران خبر داری؟
مردمی که از شدت نداری، برنج نمیخورن چه برسه به گوشت و ....

امام علی ریشه فساد در جامعه رو فقر میدونه، ولی مثل اینکه شما اهداف و نظراتتون با امام علی خیلی فرق میکنه

قضاوت با مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقايان باز كم آوردند از جيب امام خرج كردند. زمان امام شما كجا بوديد و امام چقدر شما را قبول داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
سلام مصباح
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح شما که از تفکر امامو راه امام حرف میزنید لطفا بگید که از سال 43 تا 68 کجا بودید؟؟ وقتی جوونای این مملکت جونشونو فدا می کردن شما کجا بودید؟ چه مسیولیتی داشتید؟ چه کمکی به انقلاب کردید؟ آقای مصباح شما چه سخنرانی هایی کردید برای این انقلاب؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقاي مصباح بري بالا بياي پايين همه ملت اطلاحاتين
پرویز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
به نظر من جناب آقای مصباح منتزع از جامعه و وضعیت اجتماعی بوده و هستند و به همین دلیل در کادر سازی مرحوم شهید بهشتی و حضرت امام جایی نداشتند و یک روز هم نتوانستند یک منصب حکومتی و اجرایی را متکفل شوند. البته این عیب و ایراد تلقی نمی شود ولی انسان با چنین سابقه ای نباید خود را وارد ساحت اجرایی کند و به دیثدگاه های مجریان مرتب ایراد بگیرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
رييس جمهور مگر نماينده خدا و مقامش الهي نبود. چون تنفيذش را از مقام معظم گرفته بود. چه زود حرفها فراموش مي شود مگر براي منافع گروهي تفسير كنيم.
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آمار غیر قابل انتشار به صورت غیر قابل باوری بالاست......انتخاب اصصصصصصصلححححححححححح همینه.....لطفا با تلفظ صحیح خوانده بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مصباح جان،شما دلتان از جای دیگری پر است، انتظار داشتید دوباره ،یکی مثل آن آقای اسمشو نبر سرکاربیاد ،که مردم( همان مردمی که شما میگویی چه کاره اند،وهیچ حقی ندارند) درانتخابات ریاست جمهوری به شما نه گفتند و انسانی اعتداگرا راانتخاب کردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح، این امام همان امامی نیست که میزان را رای ملت دانست و شما گفتید مردم چه حقی دارند و اگر ولی امر اجازه ندهند چنین و چنان
یک بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چی بگم والله چون اون چیزی رو که من میگم نمیزارن
فغقط میگم های های های های
پای منبر اخلاق و گوش دادن به بد اخلاقی
جهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حضرت علامه !!!
نشخوار مخصوص حیوانات است.

یکی بود میگفت " ادب مرد به از دولت اوست ".
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ايشان كه در زمان احمدي نژاد ميفرمودند اطاعت از رئيس جمهور اطاعت از خداست
پس چرا حكم خودشان را نقض ميكنند
پیمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
وقتی استاد اخلاق آن هم استاد حوزه علمیه مقدس قم از واژه نشخوار استفاده میکند کجای سخنرانیش نافذ خواهد بود. ادب مرد به از دولت اوست.فرارو تو را خدا چاپ کن.
کلاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود بر آیت الله مصباح و آقای رسایی و سید احمد خمینی
نکته سنج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
با نوشتن سید احمد خمینی به جای سید احمد خاتمی، داری سر کی "کلاه" میذاری؟
فضول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اقای مصباح گفتند احمدی نژاد واجب الاطاعه هستن.الان نظرشون چیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بهتره میگفتی آقای مصباح گفته: " ..وقتي رياست جمهوري حکم ولي فقيه را دريافت کرد اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست." الان نظرشون چیه؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حضرت آیت الله مصباح ، مشخصه آن بخش از سنوات عمر که شما در آن بسر میبرید ، خویشتنداری ، حفظ شان و منزلت مشایخ ، بیشتر شنیدن و پرهیز از سخنان نارواست .
خاطرم هست فرمایشات شما رو در آن 8 سال سیاهی که بر اغلب مردم گذشت ... همونجا که فرمودید نوری از ولایت بر رییس جمهور میتابد و اطاعت از رییس جمهور اطاعت از خداست .
بنابراین مستفاد از فرمایشات فعلی حضرتعالی یا ما طرفداران دولت کم حافظه و هالو تشریف داریم یا جناب شما با اعمال سیاست یه بام و دو هوا تفریح میفرمائید با ملت
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی آرمانهای انقلاب اسلامی بودند که قانون اساسی برای اجرایی کردن این قوانین تدوین شده،عمل به قانون یعنی پیروی از آرمانهای انقلاب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حرفتون متین
امام خمینی : مترقیترین اصل قاون اساسی ولایت فقیه است.
جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد
ولی اصلاح طلبان در سال 88 علیه نظام جمهوری اسلامی و رهبری و قانون اساسی و... شعار دادند این مورد تایید شماست؟(خیلی صریح بگید)
شعار اوباما با اونا یا با ما سر دادند آیا این استقلال است؟
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بدنه اجتماعی اصلاح طلبی از گروههای مختلفى تشکیل شده که در بسیاری موارد با هم اختلاف دارند،ماجرای8 8 رو تا جایی که معترضین خواستار بازشماری آرا بودند قبول دارم ولی شعارهای ساختار شکنانه و براندازانه رو خیر
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بدانید ملت بیدار است

نمیتوانید مثل 88 جمهوریت نظام را زیر پا بگذارید .
ناشناس
CHINA
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
محبوبیت دولت روحانی برای همینه که سیاست های اصلاح طلبانه داره.
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
همیشه یک سوال در ذهنم هست و جوابی نیافتم ،
آقای مصباح در زمان امام (ره) چه سمتی داشتند و سابقه انقلابی ایشان چیست ؟؟؟؟
نظر امام (ره) در مورد رفتار های سیاسی و دینی ایشان چه بود ؟؟؟؟
آیا ایشان دیدگا های فقه پویای امام (ره) را قبول داشتند و دارند؟؟؟؟
آیا امام (ره) دیدگا های فقهی و سیاسی ایشان را قبول داشتند ؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من هم همینطور...همین سوال رو دارم اما جوابی براش پیدا نمیکنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود بر مصباح یزدی
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
الحمدلله!
معلومه که روحانی کارشو داره درست انجام میده که سبب رنجش خاطر آقایون شده!
رز منده وجا نباز دفاع مقدس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
وقتی مروجین اسلام با این ادبیات با برادر دینی خود سخن بگویند مشخص می شود چرا جوانان از دین دور می شوند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
دستور به آتش کشیدن تهران و براندازی نظام جمهوری اسلامی رو که صادر نکرده؟ از ملک عبدالله و آمریکا هم پول نگرفته(
اصلاح طبان که از دین دور هستند این اصولگرایان هستند که پرچم شیعه در دستشونه.
یکنفر از مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس 14:05 عزیز در مدیریت 8 ساله جهانیتان پرچم دستتون را دیدیم. پرجم اختلاس میلیاردی! پرچم خرد کننده استخوانهای کمر مردم با وجود درآمد افسانه ای نفت! پرچم کارت هدیه! پرچم ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آفرین به ناشناس 15:25
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
از کلام پیامبر:دنیا مزرعه آخرته واز کلام علی:کسی که معاش نداره معاد نداره.
جناب مصباح بردن مردم به بهشت از مسیر آباد کردن دنیای مردم می گذره ،مردمی که در فقر وفلاکت واعتیادو بسر می برند وبرای تامین مایحتاج وخوراکشون مجبور به هزار کار کثافت هستن به بهشت نمی رسن ودولتی که نتونه شغل آبرومند ودرآمد حلال برای شهروندانش درست کنه مردم رو نمی تونه به بهشت برسونه ،این بهشتی که شما اززش دم می زنید معلوم نیست از کدام کتاب وحدیث بیرون آمده.شما بجای این کارها همون دروس فلسفیتون برسید لطفا!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
هر چند لازمه تشکيل نظام اسلامي، تأمين مسائل اقتصادي جامعه است، اما بايد توجه داشت که مهمترين معضل و مسأله در کشور ما، اقتصاد و ماديات نيست، بلکه همان هدفي است که به خاطر آن، انقلاب صورت گرفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامي، عده‌اي فرهنگ را همان ساز و تنبور مي‌دانند و پيشرفت در هنر را ساخت فيلم‌هايي مي‌دانند که بتوانند در جشنواره‌هاي غربي پذيرفته شوند، ولو اين‌که فيلمسازان آن و محتواي فيلم ها، ضد اسلام و انقلاب اسلامي باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ايت اله مصباح يزدي نظرات مردم رادر مثبت ومنفي دادن دقت كن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ببخشید! مگه برای ایشون نظر مردم ملاکه؟! ایشون به صراحت گفتن نظر مردم تزیینیه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عده‌اي فرهنگ را همان خواست مردم بيان مي‌کنند که دولت بايد براي تحقق آنها بکوشد. گاه نيز گفته مي‌شود مگر اسلام مخالف توسعه است؟ مگر اسلام مخالف آزادي است؟ و سخناني از اين قبيل. در حاليکه اسلام مخالف آزادي و توسعه نيست، اما عملي که آنها انجام مي‌دهند، کاملا مخالف اسلام است. اين به خاطر نوع نگاه سکولار است که بر اساس اين نگاه، تفکر امام(ره)، تفکري ارتجاعي و عقب مانده تلقي مي‌شود
بازنشسته فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
پر واضح است که منظور سوال کننده پرسش "مگر اسلام مخالف توسعه است؟ مگر اسلام مخالف آزادي است؟" اسلام مخالف توسعه و آزادی نیست، میباشد. و تشر میزند که آقایان اسلام را با تفسیر منافع جناحی خود ضد توسعه و آزادی قلمداد نکنید.
یک اصولگرا
UNITED KINGDOM
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حضرت مصباح! می دونم که با این جمله و گوینده اش مشکل داشته و دارید که میزان رای ملت است! چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید این جمله اساس انقلابه و هر کی جلوش وایسه مانند شاه به زباله دان تاریخ فرستاده می شه! الان ملت حال می کنن اصلاح طلب ها سر کار باشن پس فضولیش به من و بقیه نرسیده!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
سلام میشه ایت الله بفرمایند برا انقلاب چه کار کردن؟ زمان دفاع مقدس چطور؟ کجا تشریف داشتن؟ البته که الان باید .....
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح انقلاب 8 سال بدست نا اهلان و نامحرمان افتاده بود ما رهروان امام آنرا پس گرفتیم ناراحت چی هستی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ببخشید آقای مصباح! شما دوره انقلاب امام و مردم کجا بودید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای روحانی خیلی متشکرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حضرت ايت الله لطف بفرماييد اين حديث از كيست و براى چيست !؟
لا معاش له لا معاد له
اين حديث براى حاكمان و علما و كسانيكه تريبون طارند ميباشد كه به دولتها بگويند بفكر معاش مردم باشيد و گرنه معادشان و اخرتشان خراب ميشود .
و اين ايه كه در قران ميخوانيم چيست !؟
ربنا اتنا فى الدنيا حسنة و فى الآخرة الحسنة
يعنى خود خداوند رحمان و رحيم نيز دنيا را مقدم بر اخرت دانسته يعنى اول دنيايت بايد حسنه باشد و بعد اخرتت را حسنه بنما .
خوب اين ضرب المثل چيست !؟
فقر از در مى ايد و ايمان از پنجره ميرود
خوب اينهمه امار شكاف طبقاتى و تورم و گرانى و مفسده هاى اقتصادى كه بخصوص در دوره ٨ ساله دولت پاك مورد حمايت شما واقع شد چيست !؟
جناب اقاى مصباح بايد در گفتار و كلام و حتى ذهن انصاف و عدالت و ادب داشت . خداوند طول عمر به شما مرحمت فرمايد تا عدل شيعه جعفرى ، توسط منجى عالم را مشاهده فرماييد .
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
همه بدبختی های مردم و کشور زیر سر اصلاح طلبان است ...
یکنفر از مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
رسوا جان احمدی نژاد هم اصلاح طلب بود؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
اگر ايمان داشتيد بهترين دوران زندگي مردم در نهايت جنگ سختي در زمان مديران اصلاح طلب بوده و هست فقط کافي است انسان آزاده باشد و بدون حب و بغض قضاوت کند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فکر کنم همه این موضوع رو از بزرگان دینمون شنیدیم که اگر فقر از در خونه مومن داخل بشه ایمان از پنجره خونش خارج میشه پس این آقا چی میگه؟!مگه با شکم خالی فرهنگ میمونه؟
دوستان ناچارید این سخن تاریخی رو بپذیرید که :
حرف آخر را اقتصاد میزند
خواهشا منتشر کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اشتباه کردی پس چرا همیشه اکثریت فقرا دین دارند و چرا اکثریت فقرا همیشه دور پیامبران را گرفتند علی جان آن فقری که در روایت آمده باید بری از علما بپرسی که آن فقر فقر فرهنگی است نه فقر مالی پیامبر فرمود الفقر فخری فقر افتخار من است جنوب شهر را نگاه کن مسجد و هیئت و نماز جماعت بیشتر از شمال شهر است همیشه سرمایه داران با پیامبران جنگیدند و انقلاب را پا برهنه ها کردند
یک شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس محترم
میدانی چرا فقرا همیشه دور پیامبران را گرفتند؟ به خاطر احقاق حقشان از قلدران.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
nر لغت‌نامه دهخدا برای عمل نشخوار کردن، آمده است: «آنچه گاو و شتر و گوسپند خورده خود را باز از معده به دهن آورده، بخایند و فروبرند.» که از دو بخش «نش» مخفف «نوش» و «خوار» به معنی «خوردن» آمده است.
دیپلماسی اسلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
این سایت برای عده معدودی است که از جایی معدود تغذیه میشود به قول ریس جمهور با شناسنامه نقد کن فرارو ....درود بر علامه مصباح
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
پس شما اينجا چيكار داري؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
نظرات مردم نشون دهنده همه چیز هست
دلواپس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مدعی العموم کجاست؟؟؟؟
خسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چرا آقایان همش به فکر بی دینی مردم هستن!چرا یک مقدار به فکر رفاه و معیشت مردم نیستن
بیک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح ! از آنجایی که بزرگ اصلاح طلبان یعنی خاتمی کبیر انسانی با اخلاق هستند با تاسی به ایشان جواب شما را نمی دهیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شمشير از نيام بركشيده شده مواظب باشيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فرارو قسمت میدم تایید کن...چرا اقای مصباح هیچگونه ارتباطی با امام نداشته اند..چرا در زمان جنگ و دهه 60 هیچ حرفی از ایشان نبوده است..اقای مصباح برای به ثمر رسیدن و موفق شدن این انقلاب چه تلاشی کرده اند..جریان چراغونی نیمه شعبان قم چیت...فرارو تو رو امام زمان چاپ کن...1نفر که میدونه جواب بده
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
+++++++++
همه این چیزا رو میدونن، دیگه این دوتا جمله حقیقت که نمیشه غیرقابل انتشار!!!
بیک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
وقتی آیت الله فحاشی کند از دیگران چه انتظار!!!!!!!!!!!!!
ایمانوردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح!! اصلاح طلبان چند میلیون نفرند شما با این سخن تان به چند میلیون ایرانی با فرهنگ توهین کردید و در قیامت جوابگو خواهید بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ما به دنبال حق هستیم نه اینکه شما چند نفرید والا حتما به قرآن هم معترضی که خدا به اکثریت که مشرکین بودن در قرآن لعنت کرده است حق باکسی است که حق می گوید نه کسی که اکثریت با او است اکثریت هم در دوره نهم و دهم به احمدی نژاد رای دادند شما چقدر تهمت زدید
داداشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
سخنان جناب مصباح در تاریخ 21 مرداد 1388 را را بخوانید،‌ زمانی که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور بود و صد البته به موسسه تحت مدیریت مصباح ،‌خوب می رسید:‌مصباح یزدی؛ از «واجب الاطاعه بودن محمود احمدی نژاد» تا «نشناختن دین حسن روحانی»!
"وقتي رييس جمهوري از جانب رهبري نصب و تاييد مي شود به عامل او تبديل شده و از اين پرتو نور بر او نيز تابيده مي شود. وقتي رياست جمهوري حکم ولي فقيه را دريافت کرد اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست."
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فرارو خیلی بدی. باهات قهرم. چرا نظر منو منتشر نکردی؟ مگه من چی گفتم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چه گویم که نا گفتنم بهتر است/زبان در دهان پاسبان سر است.!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود بر آیت الله مصباح/ لابد سخنان دکتر آشتیانی در خصوص اندیشه گلاسکویی را فراموش کردید!!!/
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من لامعاش له لا معاد له برای افراد ضعیف الایمان است نه مانند کسانی که در 8 سال دفاع مقدس جانشان را از دست دادند اگر تو همه چیزت شکم است اما اکثریت ملت ایران این جوری نیستند ابوذر را نگاه کن این روایت برای او نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
از نظر ما دلت اصلح دولتی است به ریاست آقای دکتر باقر لنکرانی
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
انتشار یافته: 192
غیر قابل انتشار: 337

عزیزم نمیخواد تو این حوزه کار کنید وقتی جرات و شهامتشو ندارید
من یه مطلب بسیار معمولی نوشتم اما سانسور کردید!!!!!!!! خیلی کارتون نفرت انگیزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فرارو برات متاسفم !! خواهشا اگی حقی چاپ کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آیا بیشتر دوستانی اصلاح طلب که در فرارو کامنت میذارن به توهین کردن به نظ مخالف عادت کردن؟!
نظر غیر قابل انتشار بالاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چرا فكر مي كني غير قابل انتشارها توهين آميز هستن، عزيز من اوني كه توهين كرده همون نظر مخالفه،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اشتباهي مثبت دادم
بازنشسته فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس 15:52
لابد "نشخوار" تقدیر و سپاسه!!!
شما توهین آشکار را رها کردی و به غیر قابل انتشارهای نا آشکار می پردازی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
پس ریشه ادبیات بکار رفته در هشت سال دولت قدیم معلوم شد.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
غیرقابل انتشاررو ببین !!!!!!
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خداونذ ایت الله مصباح را حفظ کن انشالله حرف دل دلسوزان انقلاب را زدند
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
میخوام یه چی بگم .... اگه بگم چاپ نمیشه ... اگرم نگم قابل انتشارها یه کنتور کمتر میندازه... پس نمیگم.... در هر دو حالت ما پیروزیم
mammadreza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
واقعا حرف حق من قابل انتشار نبود؟؟
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
کی بود گفته بود چون ولی فقیه حکم رئیس جمهور رو امضا کرده، اطاعت از او اطاعت از خداست؟
توکلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درودبرروحانی واعضای کابینش
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
علیه مصباح سال هاست می نویسید ولی مصباح هدایت همچنان پرفروغ است و بر ایران اسلامی می درخشد.
کور باد چشمان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نشخوار؟؟؟ چه زشت !!!!
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درود بر آیة الله مصباح، کسی که دین را به دنیا نمی فروشد؛
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نشخوار؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
سلام
ایت الله افرین
به قولی جانا سخن از زبان ما میگویی
حالا هی منفی بدید
حرف حق دیگه درد داره
مجله فرارو