تارا بتواند از چنگ سراتو و آریزو دربرود قطعاً در دام مزدا خواهد افتاد. بهرغم سالها حضور در بازار ایران، کمبود آپشنها و پلتفرم قدیمی مربوط به ۱۲ سال قبل هنوز هم مزدا ۳ برای بسیاری از افراد نماد سدانی است که میتوان با اطمینان روی استهلاک پایین و دوام آن حساب باز کرد. در ضمن مزدا بازار فروش دستدوم خوبی دارد.
قیمت تارا هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. اما پیشبینی قیمت ۳۰۰ میلیونی برای این سدان کلاس C با توجه به سطح آپشنهای اعلامشده برای آن و ویژگیهای تارا در کنار تورم بالای اقتصاد ایران نمیتواند صحت چندانی داشته باشد. از این رو اگر خواهان خرید تارای اتوماتیک فول هستید بهتر است روی قیمت ۸۰۰ میلیونی آن در بازار حساب باز کنید. اما اگر نخواهید تارایی که زیر کاپوت آن پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۱۵ اسبی قرار دارد را بخرید چه گزینههای دیگری پیش رویتان قرار دارند؟
روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: سراتوی سایپا یکی از خودروهای موجود در بازار است که بهرغم قیمت پایینتر خود نسبت به تارا امکاناتی در همان سطح و حتی بیشتر ارائه میدهد. اما برگ برنده اصلی سراتو پیشرانه ۲ لیتری آن است که میتواند ۱۲۴ اسب بخار نیرو و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. علاوه بر قدرت بالاتر این موتور استهلاک کمتری نسبت به پیشرانه TU5 پلاس تارا دارد و امتحان خود را پس داده است.
سدان چینیای که علاوه بر ایران در دیگر بازارها نیز یکی از خودروهای چری است که میتوان به پیروزی آن امیدوار بود. بسیاری این خودرو را بهترین سدانی میدانند که چری تاکنون تولید کرده است. طراحی آریزو ۶ با چراغهای کشیده و سپر حجمدادهشده در کنار خروجیهوای بزرگ مشبک، کار را برای تارا سخت میکند. پیشرانه ۱٫۵ لیتری آریزو ۶ قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب ۹٫۲ ثانیهای و مصرف سوخت ۶٫۹ لیتری آن نیز از مزیتهای آریزو ۶ به شمار میروند.
تارا بتواند از چنگ سراتو و آریزو دربرود قطعاً در دام مزدا خواهد افتاد. بهرغم سالها حضور در بازار ایران، کمبود آپشنها و پلتفرم قدیمی مربوط به ۱۲ سال قبل هنوز هم مزدا ۳ برای بسیاری از افراد نماد سدانی است که میتوان با اطمینان روی استهلاک پایین و دوام آن حساب باز کرد. در ضمن مزدا بازار فروش دستدوم خوبی دارد. همچنین موتور ۲ لیتری آن نیز قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور است و جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعتهای دارد که کیفیت آن اثباتشده است.
نسل یازدهم کرولا بهرغم بهرهگیری از طراحی به نسبت قدیمی و تکراریشدنش هنوز هم به عنوان خودرویی باکیفیت شناخته میشود که از آپشنهای بیشتری نسبت به تارا در نمونههای فول همچون تهویه اتوماتیک، سانروف، استارت دکمهای و روکش چرمی فرمان برخوردار است. البته کرولاهای حاضر در بازار ایران از نظر امنیتی تنها به دو ایربگ مجهزند که نقطه ضعفی برای آن به شمار میرود. پیشرانه ۲ لیتری کرولای ۲۰۱۴ قادر به تولید ۱۴۳ اسب بخار نیرو و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور است.
لنسر پس از فیسلیفتی که در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد از سادگی قبلی خود تاحدی بیرون آمد. در لنسر فیسلیفتشده شاهد گرافیک جدید چراغها، سپر بازطراحیشده و جلوپنجره تغییریافته هستیم. کیفیت ساخت و دوام بالای لنسر شهرت زیادی دارد و پیشرانه ۱۴۰ اسبیاش نیز قدرت بالاتری نسبت به تارا عرضه میکند.
این است تولید ملی که قابلیت رقابت با بنز و تسلا را داراست