داریوش امانی افزود: در این راستا قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه با شرکت ماموت و ۵۰۰۰ دستگاه با ایران خودرو امضا شده است. به دنبال تامین منابع مالی این قراردادها هستیم.
رییس سازمان راهداری از تامین موتور قرارداد تولید کامیون در داخل توسط شرکتهای چینی خبر داد و گفت:سازمان راهداری ۱۳ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.
به گزارش تسنیم، داریوش امانی در نشست خبری در خصوص روند نوسازی کامیونهای فرسوده با ظرفیت تولید کنندگان داخلی و اینکه آیا در موضوع امضای قرارداد با دو شرکت داخلی بررسیهای لازم صورت گرفته بود، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در صنعت خودرو روی داده و تلاش شده از ظرفیت داخلی برای نوسازی ناوگان کامیون استفاده شود.
وی افزود: در این راستا قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه با شرکت ماموت و ۵۰۰۰ دستگاه با ایران خودرو امضا شده است. به دنبال تامین منابع مالی این قراردادها هستیم.
وی تصریح کرد: سازمان راهداری همواره به دنبال حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده است. در این زمینه نیز طی قراردادی با شرکت هپکو برای این شرکت منابع مالی را تأمین کردیم و خط تولید این کارخانه مجددا فعال شده است.
وی با بیان اینکه قبل از تحریم ماموت در کشور کامیون اسکانیا تولید میکرد و ایران خودرو بنز، گفت: با توجه به اینکه تحریم هستیم عمدتا شرکتهای چینی تامین کننده موتور کامیونهای تولید داخل هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی و معضلات و ابزارهای اساسی برای ما قیر است، اضافه کرد: اگر این موضوع حل شود خیلی از پروژهها انجام میشود.
از مجلس برای عملیاتی شدن قیر رایگان را خیلی پیگیری کردیم.امانی بیان کرد: متاسفانه در شش ماه دوم سال در تعداد کمی از استانها میتوانیم عملیات راهداری را انجام دهیم.وی با یادآوری اینکه تهاتر قیر هم از امسال ممنوع است، اظهار کرد: سهم وزارت راه ۷۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.
به دلیل افزایش قیمت قیر در بورس، قرار شد قیر تحویلی به دستگاههای دولتی با قیمت ۹.۵ میلیون تومان به ازای هر تن محاسبه شود.به گفته وی، سالانه حدود ۲ میلیون تن قیر نیاز داریم که حدود ۱۰ درصد قیر به سازمان راهداری تحویل میشود.وی همچنین از بدهی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومانی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به پیمانکاران خبر داد.