bato-adv
bato-adv

سود دلالی خودرو‌های داخلی چقدر است؟

سود دلالی خودرو‌های داخلی چقدر است؟

سود حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ به ۱۱۸ درصد رسیده است. خریداران این محصول در کارخانه ۱۲۷ میلیون تومان پرداخت می‌کنند و می‌توانند آن را در بازار آزاد ۲۷۸ میلیون تومان بفروشند. از این لحاظ کمترین سود بین خودرو‌های داخلی به شاهین تعلق می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

فرارو- قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در بازار آزاد به ۲۷۸ میلیون تومان رسیده درحالی که ایرانخودرو همین محصول را ۱۲۷ میلیون تومان می‌فروشد. به‌این ترتیب سود حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز معادل ۱۱۸ درصد است و محصولاتی مثل پژو پارس TU۵ و پژو ۲۰۶ تیپ دو به‌ترتیب با سود ۱۱۶ و ۱۱۰ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیردند. کسانی که برای این کار سراغ دنا معمولی، دنا پلاس و پژو ۲۰۷i می‌روند سودشان از ۱۰۰ درصد بیشتر می‌شود. در سوی مقابل شاهین با ۱۳ درصد، کوییک پلاس اتوماتیک با ۱۷ درصد و وانت پراید با ۲۹ درصد به‌ترتیب کمترین سوددهی را از لحاظ خرید و فروش دارند.

سود دلالی محصولات ایرانخودرو

به گزارش فرارو، سود حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۱۱۸ درصد است. کسی که پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز را در کارخانه ۱۲۷ میلیون تومان می‌‎خرد، در بازار آزاد می‌تواند آن را با قیمت ۲۷۸ میلیون تومان بفروشد. یعنی اختلاف ۱۵۱ میلیون تومانی. سود ۱۱۸ درصدی حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز بین تمامی مدل‌های ایرانخودرو بیشتر است و بعد از آن پژو پارس TU۵ با ۱۱۶ درصد سود در رتبه دوم این فهرست قرار می‌گیرد. پژو پارس TU۵ در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان ارزش دارد و در بازار آزاد حدود ۳۲۵ میلیون تومان. سود حاصل از خرید و فروش دنا معمولی و دنا پلاس هم بیشتر از ۱۰۰ درصد است. قیمت کارخانه دنا معمولی ۱۷۸ میلیون تومان است و قیمت آزاد این خودرو ۳۵۹ میلیون تومان. دنا پلاس نیز که در کارخانه ۱۹۸ میلیون تومان فروخته می‌شود، در بازار آزاد ۴۰۵ میلیون تومان ارزش دارد. یعنی سود حاصل از خرید و فروش دنا پلاس و دنا دنده‌ای به‌ترتیب ۱۰۴ و ۱۰۱ درصد خواهد بود.

قیمت سمند EF۷ بنزینی در کارخانه ۱۳۶ میلیون تومان و در بازار آزاد ۲۶۰ میلیون تومان است. این اختلاف ۱۲۴ میلیون تومانی معادل ۹۱ است. دقیقا به اندازه سود حاصل از خرید و فروش سمند LX که ۹۱ است برآورد می‌شود. این یکی در کارخانه ۱۳۵ و در بازار آزاد ۲۵۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت دنا پلاس توربو بین بازار آزاد و کارخانه ۶۳ درصد اختلاف دارد. یعنی کسی که این مدل را در کارخانه با قیمت ۲۹۷ میلیون تومان می‌خرد، امکان دارد آن را با رقم ۴۸۵ میلیون تومان در بازار آزاد بفروشد. سود حاصل از خرید و فروش رانا پلاس پانواما یا همان سقف شیشه‌ای به ۵۳ درصد رسیده است. مدلی که در کارخانه ۲۰۰ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۰۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس و رانا پلاس کمترین اختلاف قیمت را بین کارخانه و بازار آزاد دارند و سود حاصل از خرید و فروش این دو خودرو معادل ۴۴ درصد است. سمند سورن پلاس در کارخانه و بازار آزاد ۲۱۱ و ۳۰۵ میلیون تومان قیمت دارد و رانا پلاس هم به‌ترتیب ۱۸۶ و ۲۶۸ میلیون تومان معامله می‌شود. بعد از این دو خودرو کمترین سود حاصل از خرید و فروش خودرو بین محصولات ایرانخودرو به دنا پلاس اتوماتیک تعلق دارد. محصولی که در کارخانه ۳۴۸ میلیون تومان و در بازار آزاد ۵۲۲ میلیون تومان ارزش دارد و این اختلاف به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

سود دلالی محصولات سایپا

سود حاصل از خرید و فروش ساینا دنده‌ای نسبت به دیگر محصولات سایپا بیشتر است؛ ۸۱ درصد. خریداران ساینا دنده‌ای در کارخانه ۱۰۶ میلیون تومان هزینه می‌کنند، اما در بازار آزاد برای این خودرو فعلا ۱۹۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود. بعد از ساینا دنده‌ای بیشترین سود از خرید و فروش تیبا صندوقدار به دست می‌آید. محصولی که در کارخانه ۱۰۲ میلیون تومان ارزش دارد و در بازار آزاد ۱۸۱ میلیون تومان. به این ترتیب کسی که تیبا صندوقدار را از کارخانه می‌خرد و در بازار آزاد می‌فروشد، تقریبا ۷۷ درصد سود نصیبش می‌شود. این کار برای تیبا هاچ بک سود ۷۱ درصدی را در پی خواهد داشت. چون در کارخانه ۱۰۸ و در بازار آزاد ۱۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

ساینا S از لحاظ سود حاصل از خرید و فروش خودرو رتبه چهارم را بین محصولات سایپا به دست می‌آورد، اما این رقم اختلاف زیادی با خودرو‌های قبلی دارد؛ ۴۲ درصد. این کار برای کوییک دنده‌ای ۳۹ درصد سود خواهد داشت. شرکت سایپا برای کوییک دنده‌ای رقم ۱۴۵ میلیون تومان را درنظر گرفته، اما در بازار آزاد ۲۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کوییک S هم با سود ۳۵ درصدی در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. محصولی که در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب ۱۵۹ و ۲۱۵ میلیون تومان ارزش دارد.

شاهین کمترین سود خرید و فروش را بین محصولات سایپا و تمامی مدل‌های داخلی دارد؛ فقط ۱۳ درصد. چون توسط سایپا ۳۰۳ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. بعد از شاهین کمترین سود خرید و فروش بین محصولات سایپا به کوییک پلاس اتوماتیک با رقم ۱۷ درصد و پراید وانت با ۲۹ درصد تعلق دارد. کوییک پلاس اتوماتیک در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب ۲۴۲ و ۲۸۴ میلیون تومان وانت پراید هم به‌ترتیب ۱۳۱ و ۱۶۹ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

سود حاصل از دلالی خودروهای داخلی

خودرو

قیمت کارخانه (میلیون تومان)

قیمت بازار آزاد (میلیون تومان)

سود دلالی (درصد)

پژو 405 دوگانه‌سوز

۱۲۷

۲۷۸

۱۱۸

پژو پارس TU5

۱۵۰

۳۲۵

۱۱۶

پژو 206 تیپ دو

۱۳۰

۲۷۳

۱۱۰

دنا پلاس

۱۹۸

۴۰۵

۱۰۴

دنا معمولی

۱۷۸

۳۵۹

۱۰۱

سمند EF7 بنزینی

۱۳۶

۲۶۰

۹۱

سمند LX

۱۳۵

۲۵۹

۹۱

ساینا دنده‌ای

۱۰۶

۱۹۲

۸۱

تیبا صندوقدار

۱۰۲

۱۸۱

۷۷

تیبا هاچ بک

۱۰۸

۱۸۵

۷۱

دنا پلاس توربو

۲۹۷

۴۸۵

۶۳

رانا پلاس پانوراما

۲۰۰

۳۰۷

۵۳

دنا پلاس توربو اتوماتیک

۳۴۸

۵۲۲

۵۰

سورن پلاس

۲۱۱

۳۰۵

۴۴

رانا پلاس

۱۸۶

۲۶۸

۴۴

ساینا S

۱۴۶

۲۰۸

۴۲

کوییک دنده‌ای

۱۴۵

۲۰۲

۳۹

کوییک S

۱۵۹

۲۱۵

۳۵

پراید وانت

۱۳۱

۱۶۹

۲۹

کوییک پلاس اتوماتیک

۲۴۲

۲۸۴

۱۷

شاهین

۳۰۳

۳۴۵

۱۳

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
از دید مسئولین ما حالا بهترین کار در این شرایط نه افزایش تولید بلکه بالا بردن قیمت خودرو حتی بیش از قیمت بازاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
همیشه تولید کننده کمترین سود رو برده تموم دردسرها برای تولیدکننده. سود خالص برای دلال و واسطه گر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
یا نویسنده این مطلب از قیمت های جدید کارخانه ای خودرو اطلاع نداره یا منابعی که قیمت خودرو کارخانه ای رو اعلام میکنند اشتباه می کنند.
سها
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
اینا در ظاهر سوده در واقع ضرره کامله اگه مردم صف نبندن واسه خرید همین ماشینا رو با قیمت کمتر میتونن قسطی بخرن مثل چند سال پیش که مجبور شدن قسطی بفروشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
پس نتیجه میگیریم سایپا از این نظر به لحاظ رعایت حقوق مصرف کننده جایگاه بهتری رو داره
انتشار یافته: ۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv