اخیراً تصویر جدیدی از شاسی بلند آینده رنو آسترال منتشر شده که برای اولین بار نمای داخلی خودرو را در اختیار ما قرار میدهد.
فرارو- اگرچه پیش از شاهد انتشار تصاویر جاسوسی مختلفی از جدیدترین شاسی بلند رنو که Renault Austral SUV نام گرفته، بوده ایم، اما طراحی داخلی آن کماکان برای ما به صورت یک رمز و راز باقی ماند. اما اکنون شرکت سازنده فرانسوی، تصویر جدیدی از این خودرو را منتشر کرده که برای اولین بار نمای داخلی این شاسی بلند جذاب را در اختیار ما قرار میدهد.
به گزارش فرارو، شرکت رنو پس از ماهها شایعات فراوان سرانجام تصاویری رسمی از طراحی داخلی Renault Austral SUV را به نمایش گذاشت که قرار است در اواخر سال میلادی جاری و به عنوان جایگزینی برای شاسی بلند رنو Kadjar راهی بازار شود. تصاویر منتشر شده نشان میدهد که خودروی جدید آسترال با به روز رسانیهای قابل توجی در زمینه طراحی داخلی عرضه خواهد شد که مشخصه اصلی آن یک نمایشگر بسیار بزرگ و کارآمد است.
تصاویر جدید همچنین نشان میدهد که شاسی بلند رنو آسترال دارای طراحی داخلی بسیار شیک است که با نور محیطی ویژهای همراه شده است. این خودرو با یک نمایشگر کاربری دیجیتال بزرگ ۱۲.۳ اینچی متصل به صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی پرتره ۱۲ اینچی که رنو آن را OpenR مینامد و در مرکز داشبورد قرار دارد ارائه میشود. رابط OpenR Link شامل Android Auto و Apple CarPlay، به علاوه ویژگی جستجوی Google و Google Maps است. رنو ادعا میکند که این سیستم یکی از «بزرگترین پیشرفتها در فناوری داخلی خودرو در چند سال گذشته» است.
معماری داشبورد ظاهری باریک و عریض به آن بخشیده است. فرمان مربعتر و در مرکز کمی صافتر از قبل است تا دید بدون مانع از صفحه داشبورد را برای راننده فراهم کند. همچنین به نظر میرسد فضای ذخیرهسازی زیادی در اینجا وجود دارد که با یک دسته کشویی عریض در مرکز شروع میشود، در حالی که خود کنسول دارای دو فضای ذخیرهسازی بزرگ و فضایی برای تلفن هوشمند است که با قابلیت شارژ بیسیم کامل میشود. قابل توجه است که این فضا همچنین با ۳۰ لیتر فضای ذخیره سازی کنار سرنشینان بیشتر هم خواهد شد.
موضوع فضای بیشتر در عقب نیز ادامه دارد، زیرا تونل انتقال نیروی محرکه خودرو وجود ندارد که فضای بیشتری برای پای مسافران در صندلی وسط فراهم میکند. صندلی پشت را میتوان به عقب و جلو حرکت داد تا فضای صندوق عقب یا فضای پای سرنشینان عقب را در صورت نیاز تغییر دهد. این کار را میتوان با فشار دادن دکمهای انجام داد و حتی صندلیها را در صندوق عقب جمع کرد. Agneta Dahlgren، مدیر پروژه طراحی رنو، گفت: «زمانی که ما اتاق سرنشین آسترال را طراحی کردیم، سه موضوع تکرار شونده درک فضا، طراحی هیجانانگیز و احساس امنیت وجود داشت و همه اینها را ما بر اساس بالاترین استانداردهای کیفیت ایجاد کرده ایم.»
رنو همچنین تایید کرده است که آسترال در مسیر توسعه نهایی با تمرکز بر تنظیم دقیق خط موتور و قابلیت اطمینان آن است. یک مسئول شرکت رنو در این خصوص گفت: «این توسعه با بررسیهای نهایی پلت فرم جدید CMF-CD۳ و گزینههای موتور تمام الکتریکی در حال تکمیل است.» البته این برند تأیید کرده است که این به معنای یک خط تولید خودروی برقی با واحدهای هیبریدی E-Tech و هیبریدی متوسط است و نه یک نسخه کامل تمام برقی. ناوگانی متشکل از ۱۰۰ خودروی آزمایشی و تیمی متشکل از ۹۰۰ راننده، «تستهای تأیید» را پوشش خواهند داد که مجموعاً ۶۰۰۰۰۰ کیلومتر (حدود ۳۷۳۰۰۰ مایل) در جاده باز و ۱.۴ میلیون کیلومتر باقی مانده (۸۷۰۰۰۰ مایل) در مسیر آزمایش به پایان خواهد رسید.
به گفته رنو: «این آزمایشها، تیم را قادر میسازد تا تنظیمات انجام شده در پلت فرم جدید CMF-CD۳ و سیستمهای کمک راننده و همچنین عایق صدا و راحتی سیستم تعلیق را تأیید کنند تا مشتریان بتوانند از بهترین شرایط ممکن لذت ببرند.» این مدل که رقیب فورد کوگا، نیسان قشقایی و فولکسواگن تیگوان خواهد بود، انتظار میرود در اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی شود. طراحی آن از هاچ بک برقی مگان E-Tech رنو الهام گرفته شده است. در واقع، جزئیاتی مانند چراغهای جلوی LED باریک و بلند، کاپوت تاشو و نمای منحنی جلو خودروی جدید با مگان مشابه هستند.
اتاق آسترال کوچکتر از شاسی بلند Kadjar است، اما بزرگتر از مگان E-Tech خواهد بود که با موقعیت آن به عنوان نسخه بلندتر و بدنه متقاطع از مگان، مطابقت دارد. در همین حال، پشت خودروی توسعه یافته و در مرکز درب عقب، نسخه بزرگی از نشان دوبعدی رنو دیده میشود که اخیراً با الهام از سبکهای قدیمی طراحی شده است. خط پنجره شیبدار، چراغهای عقب باریک و سپر پایینی درشت نیز از ویژگیهای این شاسی بلند جدید هستند. انتظار میرود شاسی بلند رنو آسترال در بهار امسال در اروپا به فروش برسد، بنابراین این تصاویر ممکن است آخرین تیزرهایی باشند که قبل از تاریخ عرضه، مشاهده میکنید.
منبع: autoexpress
ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو