تغییرات اخیر اینستاگرام، انتقاداتی از سوی کاربران این اپلیکیشن به همراه داشته است و به دلیل نارضایتی کاربران از ویژگیهای جدید، این پیام رسان قصد دارد برخی از این تغییرات را به حالت قبل بازگرداند.
فرارو-تغییرات اخیر اینستاگرام، انتقاداتی از سوی کاربران این اپلیکیشن به همراه داشته است و به دلیل نارضایتی کاربران از ویژگیهای جدید، این پیام رسان قصد دارد برخی از این تغییرات را به حالت قبل بازگرداند.
به گزارش فرارو، این واکنشها پس از آن رخ داد که اینستاگرام شروع به آزمایش نمای تمام صفحه ویدئوهای فید کرد. این پلتفرم همچنین تمرکز خود بر روی ویدئوها و تعداد پستهای توصیه شده در برنامه را نیز افزایش داد. با این حال، به نظر میرسد بسیاری از کاربران این اپلیکیشن از این تغییرات اجباری لذت نمیبرند. این شبکه اجتماعی قرار است طی چند هفته آینده این تغییرات را با ارائه بهبودهایی در الگوریتم خود، بازگرداند.
به گفته «آدام موسری» مدیر اینستاگرام، حذف این ویژگیها موقتی خواهد بود و اینستاگرام به زودی این ویژگیها را بهبود میبخشد. او میگوید: «خوشحالم که ریسک کردیم. اگر هر چند وقت یک بار شکست نخوریم، نمیتوانیم به اندازه کافی جسورانه و بزرگ فکر کنیم. ما قطعا باید این کار را انجام دهیم. یک گام به عقب برداریم و دوباره ویژگیها را سازماندهی کنیم. وقتی چیزهای زیادی یاد گرفتیم، با نوعی ایده جدید بازمی گردیم. ما روی این ویژگیها کار خواهیم کرد.»
تغییرات جدید این پلتفرم بسیار شبیه تیک تاک بود. پلتفرم ویدئویی تیک تاک یکی از بزرگترین رقبای اینستاگرام است که کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. تغییرات اینستاگرام باعث شد تا ویدئوهای بیشتری نسبت به تصاویر دیده شوند. موج انتقادات اخیر پس از آن مطرح شد که دو چهره معروف یعنی کیم کارداشیان و کایلی جنر درباره آخرین تغییرات این پلتفرم صحبت کردند. مخالفت این دو به توئیتر نیز سرایت کرد؛ در آنجا بود که اختلاف نظر مردم با اینستاگرام بیشتر شد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا میگوید:« نوع پستهای پیشنهادی حدود ۱۵ درصد از محتوای فیسبوک و حتی بیشتر در اینستاگرام را تشکیل میدهند. این ارقام تا سال ۲۰۲۳ به ۳۰ درصد نیز میتواند برسد.» با این حال، این چیزی است که کاربران اینستاگرام با آن کنار نمیآیند و آدام موسری اکنون به دنبال حذف موقت این ویژگی است.
Reels اینستاگرام نیز چیزی است که این شرکت در فراخوان درآمد متا از آن به عنوان نقطه تمرکز یاد کرده است. این شرکت در حال کار بر روی قابلیتی است که که همه پستهای ویدئویی را به Reels تبدیل میکند. تا زمان ارائه این ویژگی ها، کاربران میتوانند نفس راحتی بکشند. زیرا اکنون اینستاگرام قصد دارد یک گام به عقب بردارد و همچنان به دنبال راههای بهتری برای بهبود نحوه اجرای این تغییرات جدید در آینده است.
منبع: androidcentral