اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه میدهد تا پستها یا ریلز دیگران را از طریق یک کد QR به اشتراک بگذارند. تاکنون به اشتراک گذاری پست ها، فقط از طریق پیامهای مستقیم یا URL امکان پذیر بود.
فرارو-اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه میدهد تا پستها یا ریلز دیگران را از طریق یک کد QR به اشتراک بگذارند. تاکنون به اشتراک گذاری پست ها، فقط از طریق پیامهای مستقیم یا URL امکان پذیر بود.
به گزارش فرارو، قابلیت جدید اینستاگرام در کمپینهای بازاریابی و معرفی مشاغل موثر خواهد بود. برای به اشتراک گذاری یک پست یا ریل از طریق اینستاگرام کافی است گزینه سه نقطه در قست بالا و سمت راست پست موردنظر را انتخاب کرده و سپس بر روی QR Code ضربه بزنید. با انتخاب گزینه Save، تصویر این QR Code در گالری گوشی شما ذخیره شده و میتوانید آن را برای کاربران دیگر ارسال نمایید. سایر کاربران اینستاگرام با اسکن کردن این QR Code به پست موردنظر دسترسی پیدا خواهند کرد.
از طریق وب نیز کاربران میتوانند با اضافه کردن عبارت «qr/» به انتهای URL پست، به QR Code آن دسترسی پیدا کنند. این اولین بار است که این شبکه اجتماعی چنین گزینهای را برای پستهای فردی منتشر میکند. یکی از سخنگویان متا گفت: «برای سهولت در به اشتراک گذاری محتوای خاص برای افراد و مشاغل، ما اخیراً توانایی ایجاد کدهای QR را برای پروفایلها، تگ ها، مکانها، ریلز و موارد دیگر راه اندازی کرده ایم.»
ویژگی جدید اینستاگرام میتواند در ارائه اهداف تبلیغاتی موثر واقع شود؛ بازیگران و نوازندگان میتوانند از آن برای تبلیغ فیلم یا موسیقی خود استفاده کنند و رستورانها میتوانند با چاپ این کدهای QR تصاویری از محیط رستوران را پیش از بازدید به مردم ارائه دهند. برخی از استارتآپها مانند Batch سعی کردهاند از کدهای QR برای خرید سریعتر استفاده کنند؛ بنابراین تعجب آور نخواهد بود اگر اینستاگرام از این کدهای QR برای پیشبرد تلاشهای مربوط به خرید خود استفاده کند.
فروشندگان نیز میتوانند از طریق کدهای QR خریداران را به سمت پستهای مربوط به محصولات مختلف خود سوق دهند. در ماه جولای، یکی از مدیران گوگل اشاره کرد که جوانان امریکایی از پلتفرمهایی مانند تیک تاک و اینستاگرام برای کشف مکانهای جدید برای بازدید استفاده میکنند و اینستاگرام کدهای QR قابل اشتراکگذاری را ارائه میدهد که میتواند به جستجوی رستورانها و مکانهای دیدنی کمک کند.
منبع: techcrunch