bato-adv
bato-adv

برقی‌‌‌سازی خودروهای قدیمی تویوتا

برقی‌‌‌سازی خودروهای قدیمی تویوتا

در ژاپن از هر ۲۰خودرو تنها یک‌خودرو جدید است و خودرو‌های قدیمی‌تر اکثرا موتور بنزینی یا دیزلی دارند. تویوتا اعلام کرده است در ساخت خودرو‌های الکتریکی بیش از ۷۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و هدفش این است که در سال ۲۰۳۰ فروش خودرو‌های الکتریکی اش دست کم ۳میلیون و ۵۰۰‌هزار دستگاه باشد.

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

تویوتا در نمایشگاه لوازم جانبی خودرو در توکیو، دو مدل قدیمی اش را نمایش داد که موتور الکتریکی و هیدروژنی دارند. بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن می‌گوید با این خودرو‌ها می‌خواهد نشان دهد که علاقه‌مندان به خودرو‌های قدیمی هم می‌توانند از انرژی‌های پاک استفاده کنند.

به گزارش بی بی سی، این دو تویوتا مدل کرولا سال ۱۹۸۶ هستند که با اینکه قدیمی اند، هنوز طرفدار دارند. یکی از این خودرو‌ها از موتور الکتریکی وانت تاندرا هیبرید استفاده می‌کند که قدرت زیادی ندارد، اما گشتاورش بالاست. باتری در عقب و به جای ردیف دوم صندلی گذاشته شده است.

با اینکه خودرو الکتریکی است، ولی دنده دستی آن حفظ شده و برخلاف خودرو‌های الکتریکی راننده باید دنده عوض کند. آکیو تویودا، مدیر تویوتا، هنگام رونمایی این دو خودرو گفت اگر قرار باشد میزان تولید دی اکسیدکربن تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد، باید تبدیل موتور‌های درون سوز خودرو‌های قدیمی به موتور الکتریکی را به‌طور جدی بررسی کرد.

در ژاپن از هر ۲۰خودرو تنها یک‌خودرو جدید است و خودرو‌های قدیمی‌تر اکثرا موتور بنزینی یا دیزلی دارند. تویوتا اعلام کرده است در ساخت خودرو‌های الکتریکی بیش از ۷۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و هدفش این است که در سال ۲۰۳۰ فروش خودرو‌های الکتریکی اش دست کم ۳میلیون و ۵۰۰‌هزار دستگاه باشد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv