پرواز با هاسلر کابوسی برای خلبانان نیروی هوایی آمریکا بود. بمبافکن افسارگسیخته و رام نشدنی که اغلب خلبانها را در فرود و برخاست دچار مشکل میکرد.
بمبافکن بی ۵۸ هاسلر با موتورهای غولآسا که به شوخی میگفتند در حداکثر قدرت ممکن است بال را از جا بکند، شاهکاری در عرصه مهندسی بود که خیلی زود به بایگانی سپرده شد.
به گزارش خبرآنلاین، هاسلر به عنوان جانشین مستقیم بمبافکن بی ۴۷ استراتوجت به عنوان یک بمبافکن متوسط به خدمت درآمد تا تهدیدی برای پایگاههای خارج از کشور اتحاد جماهیر شوروی باشد.
پرواز با هاسلر کابوسی برای خلبانان نیروی هوایی آمریکا بود. بمبافکن افسارگسیخته و رام نشدنی که اغلب خلبانها را در فرود و برخاست دچار مشکل میکرد. سیستمهای کنترلی پیشرفته و البته پیچیده آن نیز بسیار کار را برای هدایتگر دشوار میکرد. همه این موارد را باید به هزینه و تخصص بالا برای تعمیر و نگهداری آن اضافه کرد.
این مشکلات باعث شد که از ۱۱۶ فروند هاسلر نیروی هوایی آمریکا ۲۶ فروند در سوانح گوناگون از میان بروند تا نرخ تلفات ۲۲.۴ درصدی را برای این ناوگان ثبت شود. برخی به شوخی میگفتند که اگر نیروی هوایی بی ۵۸ را از خدمت خارج نمیکرد کل ناوگان در حوادث گوناگون نابود میشد.
دستور بازنشستگی بمبافکن بی ۵۸ سال ۱۹۶۵ صادر شد و این هواپیما تا سال ۱۹۷۰ به طور کامل از نیروی هوایی کنار گذاشته شد و وظیفهاش به بمبافکن بی ۵۲ سپرده شد که پس از دههها هنوز هم پرواز میکند.