bato-adv

غذاهای ضد التهاب: ۱۲ ماده غذایی برای مبارزه با درد و التهاب

غذاهای ضد التهاب: ۱۲ ماده غذایی برای مبارزه با درد و التهاب
به دنبال راهی طبیعی برای کاهش التهاب و درد هستید؟ در این مقاله، ۱۲ ماده غذایی ضد التهاب را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا احساس بهتری داشته باشید و از ابتلا به بیماری‌های مزمن پیشگیری کنید. این مواد غذایی مغذی و در دسترس هستند و به راحتی می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
فرارو- غذا‌های ضد التهاب خوراکی‌های مغذی هستند که کمبود ویتامین‌ها را جبران می‌کنند، درد را کاهش می‌دهند و التهاب را بهبود می‌بخشند. این مواد غذایی اکثرا موادی در دسترس هستند و تعدادی از آن‌ها تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و حتی برخی دیگر هم طعم شان به شدت مورد علاقه تان هستند. حال در این مقاله قصد داریم این مواد غذایی ضد التهاب را به همراه خواص آن‌ها معرفی کنیم.

۱ - روغن زیتون: مسکن طبیعی درد
به گزارش فرارو، پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده است که مواد شیمیایی اولئوکانتال در روغن زیتون (خام) آنزیم‌های التهاب را به همان شیوه‌ای که ایبوپروفن بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد، مهار می‌کنند. روغن زیتون را می‌توانید روی سبزیجات و سالاد‌های خود بریزید و به جای مصرف کره یا مارگارین روی نان، از روغن زیتون استفاده کنید.
 
 ۲ - آناناس: ضد التهاب قوی برای آرتروز و درد مفاصل
بروملین یک پروتئین آنزیم گوارشی است که این میوه استوایی را به یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های ضد التهاب تبدیل می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که خوردن آناناس ممکن است از درد بیماران مبتلا به آرتروز زانو و آرتریت و تورم در مبتلایان به سندرم تونل کارپال بکاهد.
 
۳ - سیب: سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد التهاب
این میوه محبوب فقط یکی از غذا‌های ضد التهاب است که تورم‌ها را کاهش می‌دهند، زیرا حاوی کوئرستین است، یک آنتی اکسیدان ضد التهاب. به همین دلیل است که می‌گویند اگر روزی یک عدد سیب بخورید از ملاقات یک پزشک در امان خواهید ماند.
غذاهای ضد التهاب: ۱۲ ماده غذایی برای مبارزه با درد و التهاب
 ۴ - دانه‌ها و آجیل‌ها: کاهش حساسیت به درد
مواد غذایی سرشار از اسید آمینه ترپیتوفان ممکن است حساسیت به درد را تنها یک ساعت پس از مصرف کاهش دهند. خوراکی‌های غنی از تریپتوفان شامل فندق، دانه کنجد، تخمه آفتاب گردان، محصولات لبنی، سویا، غلات کامل، برنج، لوبیا و عدس می‌شود.
 
 ۵ -اسفناج: منبع کاروتنوئیدهای ضد التهاب
سبزیجات سبز برگ از جمله کرفس، آندیو، برگ چغندر، اسفناج، کاهو و بروکلی جزو مواد غذایی ضد التهاب محسوب می‌شوند، زیرا آن‌ها حاوی کاروتنوئید‌های ضد التهاب هستد که به رنگدانه‌های گیاهی اطلاق می‌شود که رنگ سبز و نارنجی را در گیاهان تولید می‌کنند.
 
۶ - شکلات تلخ: لذتی ضد التهاب
بله درست متوجه شده اید خوراکی مورد علاقه شما در فهرست غذا‌های ضد التهاب قرار دارد! شکلات تلخ حاوی مواد شیمیایی است که از التهابات بدن می‌کاهد. با توجه به یک تحقیق گسترده انجام شده در ایتالیا، افرادی که حدود یک تکه مربع از شکلات تلخ را هر سه روز یکبار مصرف می‌کنند طبق بررسی‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای اندازه پروتئین مرتبط با التهاب را در مقایسه با افرادی که اصلا شکلات نمی‌خورند کاهش می‌دهد.
 
 ۷ - برنج قهوه‌ای: تسکین درد سندرم روده تحریک‌پذیر
برنج قهوه‌ای و غلات کامل دیگر می‌توانند در مبارزه با درد‌های سندروم روده تحریک پذیر مفید عمل کنند. غلات کامل همچنین منبع منیزیم هستند که به نظر می‌رسد فرکانس میگرن را بوسیله کمک به ریلکس کردن اعصاب، رگ‌های خونی و عضلات کاهش می‌دهند. نتیجه مطلوب دیگر: با توجه به پژوهش انجام شده در دانشگاه هاروارد، زنانی که برنج قهوه‌ای می‌خورند در مقایسه با آن‌هایی که مقدار کمتر از این ماده غذایی را مصرف می‌کنند مبتلا به چاقی می‌شوند.
 
 ۸ - انگور: سرشار از رزوراترول ضد التهاب
چند دانه انگور بخورید تا یک دوز از رزوراترول را دریافت نمایید، رزوراترول ماده‌ای ضد التهاب است که آنزیم‌های ضد التهابی را به همان روش آسپرین مهار می‌کند.
 
 ۹ – پرتقال: کاهش خطر ابتلا به آرتریت
محققین بریتانیایی که رژیم غذایی ۲۵۰۰۰ نفر را بررسی می‌کردند دریافتند افرادی که خوراکی‌های با مواد شیمیایی طبیعی در پرتقال‌ها و میوه‌های نارنجی رنگ دیگر مثل زردآلو و شلیل را مصرف می‌کنند، کمتر دچار بیماری‌های التهاب دردناک مفاصل می‌شوند. 
غذاهای ضد التهاب: ۱۲ ماده غذایی برای مبارزه با درد و التهاب
۱۰ - گیلاس: تسکین درد مفاصل با آنتوسیانین
گیلاس‌ها حاوی مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین هستند که به آن‌ها رنگ آبی و قرمز می‌دهند و با التهاب به همان روش قرص‌های آسپرین عمل می‌کنند. تمشک و توت فرنگی نیز جزو مواد غذایی ضد التهاب هستند.
 
۱۱ - پیاز و سیر: آنتی‌اکسیدان‌های ضد التهاب
مواد غذایی که کاهش دهنده التهاب هستند، این خانواده سبزی‌های پیازی سرشار از مواد آنتی اکسیدان ضد التهاب هستند یعنی ترکیبات سولفوری که سیستم ایمنی را تحریک می‌کنند تا همه چیز را در وضعیتی مطلوب نگه دارند.
 
 ۱۲ - چای سبز و سیاه: مبارزه با التهاب و بیماری‌های مزمن
چای سرشار از آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید است که ممکن است در برابر آسیب سلولی که بیماری‌های همچون آرتریت را بد‌تر می‌کند، مقابله کند. همچنین حاوی یک ماده شیمیایی است که با التهابات مبارزه می‌کند بنابراین به جای یک فنجان قهوه، یک فنجان چای سبز را جایگزین کنید.
 
منبع: rd

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین