bato-adv
bato-adv

(ویدئو) تصاویری عجیب از کم ارتفاع‌ترین خودروی جهان

(ویدئو) تصاویری عجیب از کم ارتفاع‌ترین خودروی جهان

در نگاه نخست، این گونه به نظر می‌رسد که کم ارتفاع‌ترین خودرو جهان روی آسفالت جاده شناور است. فردی که خودرو را هدایت می‌کند با توجه به قد خود باید زیر بدنه در حالت نشسته به سمت جلو خم شده یا به پهلو دراز بکشد.

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۴ تير ۱۴۰۲

گروه ایتالیایی کارماگدون (Carmagheddon) که در زمینه تغییر و تبدیل خودرو‌ها فعالیت می‌کند، طی یکی از جدیدترین پروژه‌های خود به سراغ یک دستگاه فیات پاندا از نسل اول آن رفته است. کارماگدون بدنه این خودرو را از زیر پنجره‌ها نصف کرده و چیزی که با عنوان کم ارتفاع‌ترین خودرو جهان شناخته می‌شود را معرفی کرده است.

به گزارش عصر ایران، در نگاه نخست، این گونه به نظر می‌رسد که کم ارتفاع‌ترین خودرو جهان روی آسفالت جاده شناور است. فردی که خودرو را هدایت می‌کند با توجه به قد خود باید زیر بدنه در حالت نشسته به سمت جلو خم شده یا به پهلو دراز بکشد.

Carmagheddon

نسل نخست فیات پاندا توسط جورجتو جوجارو طراحی شد و طی نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۱۹۸۰ معرفی شد. تغییرات صورت گرفته توسط گروه کارماگدون تفسیری دوباره از خودرو به شکلی عجیب و در عین حال سرگرم کننده ارائه می‌کند.

پس از نصف کردن بدنه، هر آنچه زیر ستون ها، پنجره ها، شیشه‌های عقب و جلو و سقف خودرو قرار داشته جدا شده است. دو چرخ کوچک زیر درپوش پیشرانه قرار گرفته و دو چرخ بزرگتر در قسمت عقب جای گرفتند.

Carmagheddon

پس از تقویت بدنه برای قرارگیری پیشرانه دو زمانه، دسته هدایت خودرو، پیشرانه و یک صفحه چوبی به عنوان محل قرارگیری راننده در زیر بدنه قرار گرفتند.

پس از مونتاژ کامل، ارتفاع این خودرو از سطح زمین حدود سه سانتیمتر بود.

Carmagheddon

درون این خودرو بین دسته هدایت، پیشرانه و پنجره‌های تیره، فضایی برای مشاهده محیط بیرون وجود نداشت. از این رو، یک دوربین روی سقف خودرو نصب شد تا برای استریم زنده تصویر به یک دستگاه تلفن همراه استفاده شود.

Carmagheddon

تصاویری عجیب از کم ارتفاع‌ترین خودروی جهان //////

Carmagheddon

در ویدیویی که این گروه از روند ساخت و آزمایش فیات پاندا اصلاح شده خود منتشر کرده است، کم ارتفاع‌ترین خودرو جهان روی مسیر‌های سنگ ریزه‌ای و آسفالت خیابان آزمایش می‌شود. این خودرو از سرعت بالایی برخوردار نیست که با توجه به سبک و مکانیسم مورد استفاده نتیجه‌ای قابل انتظار است، اما همچنان امکان هدایت و حرکت با آن وجود دارد.