در نگاه نخست، این گونه به نظر میرسد که کم ارتفاعترین خودرو جهان روی آسفالت جاده شناور است. فردی که خودرو را هدایت میکند با توجه به قد خود باید زیر بدنه در حالت نشسته به سمت جلو خم شده یا به پهلو دراز بکشد.
گروه ایتالیایی کارماگدون (Carmagheddon) که در زمینه تغییر و تبدیل خودروها فعالیت میکند، طی یکی از جدیدترین پروژههای خود به سراغ یک دستگاه فیات پاندا از نسل اول آن رفته است. کارماگدون بدنه این خودرو را از زیر پنجرهها نصف کرده و چیزی که با عنوان کم ارتفاعترین خودرو جهان شناخته میشود را معرفی کرده است.
به گزارش عصر ایران، در نگاه نخست، این گونه به نظر میرسد که کم ارتفاعترین خودرو جهان روی آسفالت جاده شناور است. فردی که خودرو را هدایت میکند با توجه به قد خود باید زیر بدنه در حالت نشسته به سمت جلو خم شده یا به پهلو دراز بکشد.
نسل نخست فیات پاندا توسط جورجتو جوجارو طراحی شد و طی نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۱۹۸۰ معرفی شد. تغییرات صورت گرفته توسط گروه کارماگدون تفسیری دوباره از خودرو به شکلی عجیب و در عین حال سرگرم کننده ارائه میکند.
پس از نصف کردن بدنه، هر آنچه زیر ستون ها، پنجره ها، شیشههای عقب و جلو و سقف خودرو قرار داشته جدا شده است. دو چرخ کوچک زیر درپوش پیشرانه قرار گرفته و دو چرخ بزرگتر در قسمت عقب جای گرفتند.
پس از تقویت بدنه برای قرارگیری پیشرانه دو زمانه، دسته هدایت خودرو، پیشرانه و یک صفحه چوبی به عنوان محل قرارگیری راننده در زیر بدنه قرار گرفتند.
پس از مونتاژ کامل، ارتفاع این خودرو از سطح زمین حدود سه سانتیمتر بود.
درون این خودرو بین دسته هدایت، پیشرانه و پنجرههای تیره، فضایی برای مشاهده محیط بیرون وجود نداشت. از این رو، یک دوربین روی سقف خودرو نصب شد تا برای استریم زنده تصویر به یک دستگاه تلفن همراه استفاده شود.
در ویدیویی که این گروه از روند ساخت و آزمایش فیات پاندا اصلاح شده خود منتشر کرده است، کم ارتفاعترین خودرو جهان روی مسیرهای سنگ ریزهای و آسفالت خیابان آزمایش میشود. این خودرو از سرعت بالایی برخوردار نیست که با توجه به سبک و مکانیسم مورد استفاده نتیجهای قابل انتظار است، اما همچنان امکان هدایت و حرکت با آن وجود دارد.