پس از مدتها بالاخره محصولات اروپایی دوباره پایشان به بازار ایران باز شده و کم کم باید شاهد ورود این خودروها به ایران باشیم.البته اگر سرعت واردات و طی کردن مراحل پلاک شدنشان مانند وعدههای همیشگی مسئولان نباشد! برند اشکودا، جدیدترین مهمان اروپایی بازار ایران خواهد بود.
پس از مدتها بالاخره محصولات اروپایی دوباره پایشان به بازار ایران باز شده و کم کم باید شاهد ورود این خودروها به ایران باشیم.البته اگر سرعت واردات و طی کردن مراحل پلاک شدنشان مانند وعدههای همیشگی مسئولان نباشد! برند اشکودا، جدیدترین مهمان اروپایی بازار ایران خواهد بود.
به گزارش خبرآنلاین، اشکودا، یکی از قدیمیترین و اصیلترین خودروسازان جهان، قرار است در این آشفته بازار خودرو وارد کشور شود.البته لازم به ذکر است که در زمان انعقاد برجام و ورود برندهای مختلف، اشکودا هم در صف ورود به ایران بود که به دلایلی موفق نشد.برخی از کارشناسان در آن زمان پیشبینی میکردند که با وجود اینکه اشکودا یک برند معتبر و از جمله زیر مجموعههای برند فولکسواگن محسوب میشود، احتمالا به دلیل فرمانروایی خودروسازان کرهای و فرانسوی در بازار ایران، موفق نشود.اما در این زمان که خودروسازان درجه ۲ و ۳ چینی در حال تاختن در مارکت ایران هستند، این بهترین فرصت برای ورود یک برند اروپایی معتبر، آن هم اشکودا، است.
اسکالا از جمله خودروهای اشکودا است که شاهد حضور آن در خیابانهای کشور خواهیم بود.این خودرو هم رده خودروهایی مثل فولکسواگن گلف، سئات لئون، پژو ۳۰۸، هیوندای i۳۰، کیا سید و مزدا ۳ هاچبک است.
طراحی اسکالا همان روتین و همیشگیِ سئات است.خطوط تند و تیز و نسبتا کشیده در کنار جلوپنجره با خطوط عمودی.چراغهای جلویی مثلثی شکلاند و از گرافیک داخلی زیبایی برخوردارند.
در نمای جانبی، با طراحی ساده و شیک مواجهیم که یادآور فولکسواگ گلف است.این یادآوری به این جهت است که هر دو خودرو بر مبنای یک پلتفرم، یعنی MQB A۱ ساخته شدهاند.رینگهای ۱۸ اینچی با طراحی چند پره و اسپرت، زیبایی این قسمت را بیشتر کردهاند.
در نمای پشتی، چراغهای L مانند با خطوط کشیده، ظاهری اسپرت را به این بخش تزریق کرده است.در برخی از نسخههای این خودرو، امکان سفارش تریم دو رنگ هم امکانپذیر است.لوگوی اشکودا در مرکز این قسمت، خودنمایی زیادی دارد.
کابین خودرو شباهت زیادی با سئات ایبیزا و به طور کلی خودروهای زیرمجموعه فولکسواگن دارد.سادگی و در عین حال شیک بودن، شعار همیشگی طراحی محصولات گروه فولکسواگن بوده که اشکودا هم از این قائله مستثنی نیست.
طراحی خاص تودری و دستگیرهها و همچنین فرمان دو پره و... از جمله عوامل جذاب این کابین محسوب میشوند.
هنوز مشخصاتی از این خودرو اعلام نشده، اما طبق تصاویری که از این مدل، در شب رونمایی به دست رسیده، احتمالا نسخه مونتهکارلو از این خودرو عرضه شود.نمایشگر اینسترومنت یا کیلومترشمار، نمایشگر ۹.۲ اینچی لمسی اطلاعات-سرگرمی، سقف شیشهای پانوراما، آینههای جمعشونده به صورت برقی به همراه گرمکن، چراغهای LED جلو و عقب و... از جمله امکانات احتمالی این خودرو در بازار ایران خواهند بود.
نسخه مونتهکارلو دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که ۱۵۰ اسببخار قدرت و ۲۵۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند.احتمالا گیربکس این خودرو، ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته DSG باشد.
باید منتظر ماند تا اطلاعات دقیق درباره پیشرانه و امکانات و از همه مهمتر قیمت این خودرو منتشر شود.اگر این خودرو زود عرضه شود و قیمت رقابتی و منطقی برایش تعیین شود، بعد از مدتها شاهد فروش خوب یک هاچبک در ایران خواهیم بود.