bato-adv
کد خبر: ۷۴۶۲۵۸
گزارش زنده؛ رخدادهای امروز انتخابات

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۳۰ خرداد

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۳۰ خرداد
رقابت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم رفته رفته گرم‌تر می‌شود. فرارو هر روز تا اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری با پوشش زنده آخرین اخبار، حواشی و متن این رویداد‌ها سیاسی با شما همراه خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۴
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۳۵
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۳۳
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۱۴
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۰۰
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۵۴
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۴۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۴۵
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۲۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۲۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۵۳

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات‌های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رأی ثابت و سیار داشته باشد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۴۰

دو قسمت ابتدایی برنامه «گفت‌وگوی صمیمی»، به گفتگو با دختران مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف ـ دو نامزد انتخابات ۱۴۰۳ ـ اختصاص داشت و امشب هم نماینده سعید جلیلی در این برنامه به گفتگو می‌پردازد. در ادامه، سه برنامه باقیمانده از «گفت‌وگوی صمیمی» که به نمایندگان علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده و مصطفی پورمحمدی اختصاص خواهد داشت، به ترتیب جدول پخش حضور نامزد‌ها در «گفت‌وگوی ویژه»، پخش می‌شود.

 

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۳۲

قاضی زاده هاشمی در جریان میزگرد سیاسی امروز گفت: «کسی که خود را اصلح نداند شرعا نامزد شدنش حرام است. اینکه ما همه فرزندان انقلاب هستیم، مشخص است و انقلاب اسلامی همه نحله‌های فکری را در خود جا می‌دهد. روسای جمهوری غیر از رهبری، یا شهید می‌شوند یا یک جور دیگری می‌شود؛ یعنی جوری می‌شود که خودش را گرفتار می‌کند.»

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۲۴
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۲۲
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۵۷
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۸

عطریانفر از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران:

تا امروز ‌برآوردها دلالت بر این دارد که از مرز مشارکت ۵۰ درصد عبور کردیم و ان‌شاءالله به سمت ۶۰ درصد برویم.

پزشکیان، فصل مشترک موسوی، هاشمی و خاتمی است.

رویکردی که پورمحمدی در پیش گرفته تقریباً تصویر نسبتاً تمام عیاری از رویکرد آقای لاریجانی را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاه آقای جلیلی عمدتاً اسیر آرمان‌های بلندپروازانه‌ای است.

علیرضا زاکانی پزشک است که تجربه رفتارهای خشن او در مجلس برایش محبوبیتی ایجاد نکرده است.

اصلاح طلبان به معنای عام کلمه انتخابات مجلس را تحریم نکردند بلکه بخش‌های رادیکال اصلاحات این انتخابات را تحریم کردند.

اینکه اصلاح طلبان نسبت به عملکرد آقای روحانی گارد دارند و منفی هستند را قبول ندارم.

آقای پزشکیان آدمی است که به راحتی زبان مشترک پیدا می‌کند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۳

روزنامه وطن امروز نوشت: روز گذشته در میزگرد سیاسی پزشکیان که به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شد، محمدجواد ظریف وی را همراهی می‌کرد. حضور ظریف در تلویزیون به نفع پزشکیان، در واقع تلاش برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و چهره‌ها برای جلب نظر مردم است. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در روز‌های آینده تا روز رای‌گیری، این رویه را ادامه دهند و چهره‌های موثر را برای حمایت از پزشکیان به میدان بیاورند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۲۷

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی: پیام پدر من این است که رای به آقای دکتر مسعود پزشکیان برای تحقق سه هدف اساسی برای نجات کشور لازم است.

۱. عبور از تحریم‌ها: که کمر ملت ایران را شکسته و توسعه ایران را نابود کرده است و به نظر می‌رسد با یاری دیپلمات‌هایی برجسته چون دکتر ظریف در مقام مشاور دولت احتمالی دکتر پزشکیان می‌تواند در این دوران محقق شود.

۲. احقاق حقوق ملت: از زن و مرد و حفظ حریم خصوصی شهروندان در سبک زندگی و حجاب و اخلاق و آزادی‌ها و انتخاب‌ها و خلاصه یک زندگی معمولی که با دخالت حکومت محدود شده است و جوانان را ناگزیر از مهاجرت کرده است، دولت آینده می‌تواند با جمع کردن بساط گشت‌های ارشاد و مشابه آن و ارائه لوایحی برای انتخابات آزاد امید به اصلاح را به جامعه بازگرداند.

۳. مبارزه با فساد: یک مافیای سیاسی اقتصادی می‌خواهد با تصدی ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی را به حکومتی نظامی که منافع مالی و منافع سیاسی را به هم آمیخته بدل کند.

دکتر پزشکیان بر اساس این سه اصل می‌تواند احیاگر جمهوریت نظام باشد و در شرایط ردصلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب و مستقل به روزنه‌ای برای اتحاد اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان بدل شود و به سبب سلامت نفس و دوری از فساد، می‌تواند رئیس‌جمهور خوبی برای ایران شود و نهاد انتخابات را زنده کند.

برای تحقق این هدف حضور اکثریت ملت پای صندوق رای و تکیه دکتر پزشکیان بر مطالبات ملت به‌خصوص سه محور فوق ضروری است و من نیز از حصر با همه دوری در کنار شما هستم.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۱۸

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اظهارات دیروز محمد جواد ظریف، گفت: با نشان دادن دو سال از مجموع هشت سال نمی شود منکر آمار وخیم سال‌های پایانی دهه ۹۰ شد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۵۶

آذری جهرمی: بازار نظرسازی‌ها برای حذف یکی به نفع دیگری حسابی داغ است، با خودتان اینگونه تعامل می کنید، با مردم چه خواهید کرد؟

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۵۳

مناظره‌ جدید نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری در حالی پنجشنبه روی آنتن می‌رود که موضوع دومین مناظره هم «اقتصادی» است و در استودیو ۱۱ سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۳۲

پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سخنان طوفانی روز گذشته «ظریف» استقبال کرد. او نوشت: «با اعداد بازی نکنید. سر مردم شیره نمالید.»

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۳۰ خرداد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۹

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

حجاب امر شرعی و قانونی است. در نهایت احترام باید با مردم رفتار کرد حتی کسی که جرم می‌کند چون قانون اساسی ماست. لذا موضوع حجاب کاملا شفاف است.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۴

عباس عبدی: می‌گوید فردا پاسخ ظریف را می‌دهد. می‌دانند بازی را باخته‌اند لذا می‌خواهند بازی را بهم بزنند؛ کسی فریب نمی‌خورد. شواهد نشان می‌دهد که انتخابات با آرامش کامل علیه آنان تمام خواهد شد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۰۰

دو مستند مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با تشخیص نهاد ناظر بر مستندهای انتخاباتی و کمیسیون بررسی تبلیغات انتخاباتی حذف و اصلاح شده است. البته این بخش‌ها خیلی کوتاه بوده‌اند که در روند داستان و محتوای مستندها هیچ تأثیری نداشته‌اند.

دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده که صداوسیما یکی از پنج عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات است. خیلی از مواردی پیش آمده با همکاری خود ستادها حل شده و چیزی نبوده که محل اختلاف با ستادهای انتخاباتی باشد.

رئیس صداوسیما: ویدئوی نامزدها باید ۲۴ ساعت قبل به سازمان صداوسیما برسد و هر بخشی که مغایر با قانون و تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات باشد،‌ حذف می‌شود. همچنان که در سنوات قبل هم بدین گونه بوده است.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸

آشنا نوشت: گاه سخنانِ به‌جایِ فرزندی، پدر را از فرش به عرش می‌برد. گاهی هم سخنان نابه‌جایِ فرزندی، پدر را از عرش به قالی می‌کشاند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲

قرعه‌کشی ۴ مناظره با حضور نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری برگزار شد و صندلی هر یک از آن‌ها در مناظرات مشخص شد که به ترتیب زیر است؛

مناظره دوم:

شماره یک قاضی زاده هاشمی

شماره دو قالیباف

شماره سه پورمحمدی

شماره چهار زاکانی

شماره پنج پزشکیان

شماره شش جلیلی

 

مناظره سوم:

شماره یک پورمحمدی

شماره دو قالیباف

شماره سه پزشکیان

شماره چهار جلیلی

شماره پنج قاضی زاده هاشمی

شماره شش زاکانی

 

مناظره چهارم:

شماره یک قالیباف

شماره دو پزشکیان

شماره سه قاضی زاده هاشمی

شماره چهار پورمحمدی

شماره پنج جلیلی

شماره شش زاکانی

 

مناظره پنج:

شماره یک قاضی زاده هاشمی

شماره دو زاکانی

شماره سه جلیلی

شماره چهار پورمحمدی

شماره پنج قالیباف

شماره شش پزشکیان

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۳۴

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری تسنیم: اگر خطری متوجه جهتگیری دولت شهید رئیسی باشد، همه دوستان جبهه انقلاب باید با هم تفاهم کنند.

بعد از مناظرات، محل تصمیم است و ممکن است جریان ارتجاع‌طلب اصلا به موفقیت نرسد اما بعد از مناطرات مشخص می‌شود که چه کسی جلو است.

بنده ایده‌های خودم را موثرتر و‌ خودم را توانمندتر میدانم اما نهایتاً اقبال مردم به سمت هرکس بود، او‌ن نامزد نهایی است.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۰۰

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما: تا لحظاتی دیگر از ساعت ۱۱ صبح با حضور نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری قرعه‌کشی هر ۴ مناظره برگزار می‌شود تا در مناظرات آتی بیشتر از زمان بهره ببریم و کمتر زمان صرفِ برخی از مقدمات شود.

از مناظرات آتی آیین تشریفات و ورود کاندیدا را همچون مناظره اول نخواهیم داشت و کمتر به این مقدمات پرداخته می‌شود. احتمالاً ورود نامزدها به سازمان صداوسیما را از جلوی ساختمان تولید تا بدرقه‌شان به سمت اتاق همکاران و مشاوران نامزدها به تصویر کشیده خواهد شد.

قبل از اقامه نماز، گریم و دیگر مقدمات شروع برنامه انجام می‌شود تا پس از نماز مغرب و عشاء، براساس ساعتِ اعلامی (ساعت ۲۰) مناظره روی آنتن برود.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۵۱

فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اظهارات علیرضا زاکانی در رابطه با بنزین توییتی منتشر کرد. او نوشت: شورای نگهبان باید متر و معیار‌های سنجش خود را برای تایید صلاحیت‌ها اعلام کند شاید برخی برای اهدافی متفاوت از ریاست‌جمهوری تأیید شده‌اند.

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۳۰ خرداد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۴۸

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری تسنیم: نسبت ظرفیت زنان در جامعه غافل هستیم.

رسالت زن در محوریت خانواده، با رسالت اجتماعی‌اش در حوزه علم و مدیریت و... نه تنها تضاد ندارد، بلکه مقوم همدیگر هستند.

حضور زنان در دولت من از دولت‌های قبل بیشتر خواهد بود.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۴۵

ماشاالله سمس‌الواعظین گفت: قطبی شدن جامعه به هیچ عنوان خصلت منفی انتخابات نیست. بخش قابل توجهی از هیجان‌زدگی مردم برای اخذ تصمیمات مهم از طرق قطبی شدن انتخابات شکل می‌گیرد. برای افزایش مشارکت باید انتخابات دوقطبی یا چند قطبی شود.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۴۱
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰

حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی در دولت دوازدهم، در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف در میزگرد سیاسی مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

۸ سال در ۸ دقیقه مرور شد.

۱۱ سال در ۸ دقیقه دود شد.

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۳۰ خرداد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۷

گفتگوی تسنیم با قاضی زاده:

تلاش‌هایی برای ایجاد یک همگرایی در بین کاندیداهای انقلاب صورت گرفته و باید منتظر باشیم ببینیم نتیجه‌اش چه می‌شود.

اینکه چه کسی کنار برود و در این صورت رایش به نفع چه کسی خواهد بود، معلوم نیست. مشخص نیست اگر کسی کنار برود مثلاً رایش به نفع کاندیدای مدنظرش باشد.

مشارکت حتماً بهتر از قبل خواهد بود و فکر می کنم تا الان انتخابات دو مرحله ای است مگر اینکه یک امواج سنگین سیاسی شکل بگیرد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۴۰

محمدجواد ظریف در پاسخ به محمدباقر قالیباف: چطور فراموش فرمودید به کارشناس برنامه و همکارانتان در مجلس تذکر دهید مقام معظم رهبری مذاکره کنندگان را امین، غیور، صادق و شجاع دانستند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۵

علیرضا زاکانی شهردار تهران که نامزد انتخابات است، از روزنامه متعلق به شهرداری برای حمله به محمدجواد ظریف استفاده کرد. ظریف روز گذشته به همراه مسعود پزشکیان، دیگر نامزد ریاست جمهوری در میزگرد سیاسی صداوسیما حاضر شده بود.

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۳۰ خرداد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۵۶

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود از تقلب یکی از نامزدها برای بردن گوشی خود به داخل استودیو محل مناظره انتقاد کرد.

مهاجری نوشت: شایع شده یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخلاف مقررات، تلفن همراهش را داخل استودیو برده و این کار تقلب و تخلف بوده است. دو روز صبر کردم تکذیب شود اما نشد و حالا می‌توان آن را نه شایعه بلکه خبر درست دانست.

اجازه بدهید این نامزد محترم موبایل و هر وسیله ارتباطی دیگری که لازم دارد، همراهش ببرد. در مناظره اول با اینکه گوشی همراهش بود از هر ۱۰ عدد و رقمی که می‌داد ۱۱ تایش غلط بود. معنی‌اش این است که افرادی که از مکانی دیگر به او تقلب می‌رساندند، از خودش بی‌سوادتر بودند.

خوب است با نامبرده مثل مستمع آزاد رفتار کنید و حتی با او به شیوه امتحانات «کتاب باز» (open book) برخورد نمایید؛ چون حتی عرضه استفاده از آن‌ها را ندارد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۵۲

کرباسچی در گفت‌وگو با «انتخاب»: در مناظره اول، صداوسیما برای اینکه از داغ شدن انتخابات جلوگیری کند، صحنه‌ای ایجاد کرد که برنامه جذاب نشود.

تشریفات برنامه از خودش بیشتر بود؛ مجری هم بسیار سرد و بی جاذبه بود.

پزشکیان یک فرد جنجالی که بخواهد شارلاتان بازی در بیاورد و دروغ بگوید نیست؛ یک چهره صادق و ریشه دار است که رعایت اخلاق را می‌کند؛ او با همه‌ی صداقتی که داشت و ملاحظاتی که می‌کرد، حرفش را زد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۲۷

مسعود پزشکیان در دومین سفر استانی، صبح چهارشنبه ٣٠ خرداد ١۴٠٣، راهی شهر اصفهان شد.

پزشکیان را در این سفر چهره‌های چون محمدجواد ظریف، سیدرضا صالحی امیری، سیدمحمود حسینی، محسن مهرعلیزاده، مرتضی بانک و... همراهی می‌کنند.

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۳۰ خرداد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۴۷

برنامۀ «میزگرد سیاسی» قاضی‌زاده هاشمی ساعت ۱۴:۳۰ شبکه ۳

مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف ساعت ۱۶:۳۰ شبکه یک

مستند تبلیغاتی علیرضا زاکانی ساعت ۱۷:۰۰ شبکه یک

برنامۀ «میزگرد فرهنگی» مسعود پزشکیان ساعت ۱۹ شبکه ۲

برنامۀ «بدون تعارف» قاضی‌زاده هاشمی، ساعت ۲۰:۴۵ شبکه ۲

برنامۀ «گفت‌وگوی ویژه خبری»، سعید جلیلی ساعت ۲۲ شبکه خبر

رنامۀ «میزگرد اقتصادی» مصطفی پورمحمدی ساعت ۲۲:۴۵ شبکه یک

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۲۹
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۳۴

زاکانی در میزگرد اقتصادی گفت:

  • به شهید رئیسی جفا کردی
  •  پس فردا در مناظره، در مورد دوران این آقایان صحبت خواهم کرد
  • اگر مسائل را باز کنم، دچار مشکل می شوند
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۲۰

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۳۰ خرداد

آذری جهرمی با بیان اینکه به شایعات توجه نکنید گفت که پای کار آقای دکتر مسعود پزشکیان ایستاده ایم.

وی نوشت: پای کار آقای دکتر مسعود پزشکیان ایستاده ایم، محکم و بدون تردید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین