bato-adv
bato-adv
پاسخ به یک ادعا

ادعای تخصیص ارز و وام‌های کم بهره برای ساخت موبایل ایرانی کذب محض است

ادعای تخصیص ارز و وام‌های کم بهره برای ساخت موبایل ایرانی کذب محض است
«چیزی تحت عنوان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تخصیص ارز به شرکت‌های تولیدکننده موبایل ایرانی اتفاق نیفتاده است و این موضوع که بدون ارائه مستندات و خلاف واقع مطرح شده، صحت ندارد.»
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به ادعای تخصیص ارز برای ساخت موبایل ایرانی پاسخ گفت.

محمد خاکساری رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با تکذیب ادعای تخصیص وام‌های کم‌بهره و اختصاص ارز برای ساخت موبایل ایرانی گفت: چیزی تحت عنوان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تخصیص ارز به شرکت‌های تولیدکننده موبایل ایرانی اتفاق نیفتاده است و این موضوع که بدون ارائه مستندات و خلاف واقع مطرح شده، صحت ندارد.

خاکساری، با اشاره به به تمرکز جدی معاونت علمی برای تکمیل زنجیره‌های ارزش فناوری‌های اولویت‌دار و ثروت آفرین، عنوان کرد: حمایت‌های خاص و اولویت‌دار معاونت علمی با توجه به منابع مالی محدود، عمدتاً بر تحقیق و توسعه محصولات فناورانه با قابلیت خلق ارزش افزوده بالا در صنعت مخابرات و اتصال پذیری تمرکز داشته است نه ساخت موبایل.

وی ادامه داد: در این سال‌ها معاونت علمی در حوزه‌های حائز اهمیت بالا از جمله دارو و تجهیزات پزشکی، نفت، انرژی پایین دست پتروشیمی و... حمایت‌های تسهیل‌گرانه را با هدف تسهیل دریافت ارز از سوی صاحبان کسب و کار‌های دانش‌بنیان صورت داده است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، موضوع تخصیص ارز به یک یا چند شرکت را خارج از عهده اختیارات و وظایف این معاونت دانست و تصریح کرد: باید توجه داشت که کاری همچون تخصیص ارز، در عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با اختیارات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مغایرت دارد. نقش معاونت علمی، صرفاً تسهیل‌گری برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین