bato-adv
کد خبر: ۷۷۸۵۶۷

دادگاه آرژانتین برای مادورو قرار بازداشت صادر کرد

دادگاه آرژانتین برای مادورو قرار بازداشت صادر کرد
اوایل سپتامبر سال جاری میلادی آرژانتین از دادستان دیوان کیفری بین‌الملل خواسته بود تا حکم دستگیری را برای «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا صادر کند. 
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

شبکه خبری TN گزارش کرد، یکی از دادگاه‌های آرژانتین برای رئیس‌جمهور ونزوئلا به اتهام ادعایی «جنایت علیه بشریت» قرار بازداشت صادر کرده است. 

به گزارش مشرق، این اقدام از سوی دادگاه آرژانتینی پس از آن انجام شد که اخیرا دادگاهی در ونزوئلا حکم دستگیری «خاویر میلی»، رئیس‌جمهور آرژانتین را به همراه «کارینا میلی»، رئیس دفتر او و همچنین «پاتریشیا بولریچ»، وزیر امنیت این کشور صادر کرده است. 

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل سپتامبر سال جاری میلادی آرژانتین از دادستان دیوان کیفری بین‌الملل خواسته بود تا حکم دستگیری را برای «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا صادر کند. 

در سال ۲۰۲۲، یک بوئینگ ۷۴۷ شرکت ونزوئلایی (Emtrasur) در فرودگاهی در آرژانتین توقیف شد. دادگاه محلی اوایل سال جاری دستور داد این هواپیما به ایالات متحده تحویل داده شود و پس از آن به فلوریدا منتقل شد. 

مناقشه این ۲ کشور آمریکای جنوبی به سرنوشت این هواپیمای بوئینگ برمی‌گردد. در اوت ۲۰۲۲، مقامات آرژانتینی این هواپیما را به درخواست ایالات متحده توقیف کردند. 

ونزوئلا مدت‌هاست به توقیف هواپیما اعتراض کرده و استدلال می‌کند که آرژانتین قوانین بین‌المللی را نقض کرده و خواستار غرامت شده است. در مارس ۲۰۲۴، کاراکاس حتی حریم هوایی را به روی پروازها به و از آرژانتین بست.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین