نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: از سوی دیگر سازوکاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه ورود ماشین آلات چینی و هندی را فراهم میکند. واردات این خودروها نمیتواند تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد. دولت باید مطابق قانون برای واردات خودرو اقدام کند و باید خودروهایی که دارای قیمت پایین و استاندارد بالا هستند وارد شوند تا بتواند بازار را تنظیم کند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با ساز و کاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه واردات خودروهای چین و هندی فراهم شده که نمیتواند تاثیری در کیفی سازی و ایمن سازی خودروهای داخلی داشته باشد.
صدیف بدری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار خودرو، بیان کرد: یکسری از تلاطمها در بازار به شرایط اقتصادی کشور و برنامههای راهبردی اقتصادی بر میگردد، اما بخشی از تلاطمها به مدیریت بازار خودرو باز میگردد. مدیریت بازار خودروی کشور شرایط مناسبی ندارد و این وضعیت نیز به دیروز یا امروز باز نمیگردد.
وی در ادامه با بیان اینکه در زمان رای اعتماد و زمان استیضاح وزیر صمت بحث نمایندگان در خصوص وضعیت بازار خودرو بود، اظهار کرد: نمایندگان تاکید دارند با ادامه روند فعلی در بازار خودرو شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود. امروز شاهدیم که مجوز واردات خودرو نیز انحصاری و شرایطی لحاظ شده است که خود سازندگان خودروهای داخلی مجوز واردات گرفته اند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر سازوکاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه ورود ماشین آلات چینی و هندی را فراهم میکند. واردات این خودروها نمیتواند تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد. دولت باید مطابق قانون برای واردات خودرو اقدام کند و باید خودروهایی که دارای قیمت پایین و استاندارد بالا هستند وارد شوند تا بتواند بازار را تنظیم کند.
بدری در پایان تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم خودروهای داخلی از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار نیستند. درست است که مدعی هستند که استانداردهای داخلی را اخذ کردهاند، اما اکثر کارشناسان خبره خودرو در داخل کشور بر روی کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل انتقاد جدی دارند، وزارت صمت باید تمرکز جدی بر روی بازار خودرو داشته باشد.