bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۵۵۳۳۱

روزنامه جوان، آموزش جنسیتی به پسران و دختران را لازم دانست

روزنامه جوان، آموزش جنسیتی به پسران و دختران را لازم دانست

روزنامه جوان نوشته است: در کنار تلاش برای اجرای قانون پوشش و تضمین رفتار حیامدارانه در جامعه باید برای تربیت جنسی و آموزش رفتار‌ها و هنجار‌های متناسب هر جنس نیز تلاش کرد.

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

روزنامه جوان در یادداشتی که به قلم یک فارغ التحصیل مقطع دکترای مطالعات زنان نوشته، عملا مفاد سند ۲۰۳۰ یونسکو درباره آمورش جنسیتی کودکان را توصیه کرده است.

این روزنامه نوشته است: در کنار تلاش برای اجرای قانون پوشش و تضمین رفتار حیامدارانه در جامعه باید برای تربیت جنسی و آموزش رفتار‌ها و هنجار‌های متناسب هر جنس نیز تلاش کرد.

در اصل یک پسر با در نظر گرفتن جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند باید بیاموزد در مسیر مرد شدن و قبول نقش‌های مردانه به چه مهارت‌هایی نیاز دارد و باید در جامعه چه رفتار و البته چه پوششی داشته‌باشد تا ابتدا موجب تأمین امنیت روانی و تضمین شخصیت اجتماعی خودش باشد و بعد امنیت روانی دیگران را در جامعه مخدوش نکند و در فضای خانوادگی و تعاملات زناشویی باید چه رفتار و پوششی داشته‌باشد.

دختران ما نیز باید بدانند که فضای اجتماع، فضای تعاملات انسانی است و این امر به معنی سرکوب رفتار‌های زنانه نیست، بلکه این بروز زنانه و احساسات دخترانه در فضای خانواده و به منظور تأمین احساسات عاطفی باید به کار گرفته شود. دختران باید بدانند نیاز‌های عاطفی ایشان بد نیست و نباید به سمت رفتار‌های مردانه گام بردارند، بلکه باید بیاموزند که در کنار زن بودن و دختر بودن می‌توانند در جامعه با احترام و امنیت به فعالیت بپردازند.

اما مهم‌ترین نهاد برای آموزش این مسائل فضا خانواده است. نکته مهم بعدی این است که آیا پدران و مادران قبل از فرزنددار شدن این مسائل را می‌آموزند؟ در دنیای مدرن امروزی که افراد تصور می‌کنند باید هر امری را از یک نهاد تخصصی فراگیرند (برعکس گذشته که هنجار‌ها به صورت خانوادگی منتقل می‌شد) به نظر می‌رسد برای آموزش خانواده‌ها و آموزش پدر شدن و مادر شدن باید از نهاد‌های آموزشی دیگر مثل آموزش و پرورش و وزارت علوم کمک گرفت.

گفتنی است توصیه به اجرای مفاد سند ۲۰۳۰ در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر حملات گسترده‌ای به آن صورت گرفته است.

bato-adv
bato-adv
bato-adv