bato-adv
bato-adv

(تصاویر) نگاهی به اتاق تانک پرچمدار مرسدس!

(تصاویر) نگاهی به اتاق تانک پرچمدار مرسدس!

تعداد موتور‌های بکار رفته در این سدان به اندازه یک کارخانه رباتیک بود و صندلی‌های آن در هر جهتی حرکت می‌کردند. در‌ها نیز به‌صورت خودکار بسته می‌شدند و سپر عقب نیز به حدی بزرگ بود که یک جفت شاخک کرومی از سمت عقب بیرون آمده تا شما بتوانید بجای شنیدن صدای پیشرانه ظاهر آن را ببینید.

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳

مرسدس بنز S کلاس W۱۴۰ از نظر افراد زیادی بهترین سدان پرچم‌دار این خودروساز محسوب می‌شود.

به گزارش پدال، مرسدس بنز به حدی سرمایه هنگفت را جهت توسعه S کلاس W۱۴۰ صرف کرد که بسیاری از افراد نام مستعار خودروی میلیارد دلاری را روی آن گذاشتند. W۱۴۰ در آن زمان لوکس‌ترین و نرم‌ترین سدانی بود که می‌توانستید خریداری کنید و به همین خاطر ژرمن‌ها حدود نیم میلیون دستگاه از سدان خود را در حدود ۷ سال عرضه به فروش رساندند.

نگاهی به اتاق تانک پرچمدار مرسدس!

اگر جزو افرادی هستید که S کلاس را خودرویی جالب می‌دانید پس احتمالاً آگاه هستید که چرا این سدان لوکس به عنوان پیشتاز تکنولوژی‌های جدید شناخته می‌شود و نکته مهم اینکه S کلاس W۱۴۰ این ویژگی را به خوبی نشان داده است؛ اما جدای از در‌هایی دوجداره با مکانیسم بسته شدن خودکار و همچنین معرفی پر سر و صدا در نمایشگاه فرانکفورت، چه چیزی باعث شده W۱۴۰ این‌قدر جالب باشد؟ برای دانستن پاسخ این سؤال حتماً در ادامه همراه ما باشید.

خودروی موردبحث تا چندین دهه سنگین‌ترین سدان مرسدس بنز به شمار می‌رود و درست در دورانی که مسائل اقتصادی اهمیت زیادی یافته بود S کلاس W۱۴۰ با جدیدترین و برجسته‌ترین تکنولوژی‌ها تولید شد. تعداد موتور‌های بکار رفته در این سدان به اندازه یک کارخانه رباتیک بود و صندلی‌های آن در هر جهتی حرکت می‌کردند. در‌ها نیز به‌صورت خودکار بسته می‌شدند و سپر عقب نیز به حدی بزرگ بود که یک جفت شاخک کرومی از سمت عقب بیرون آمده تا شما بتوانید بجای شنیدن صدای پیشرانه ظاهر آن را ببینید.

نگاهی به اتاق تانک پرچمدار مرسدس!

اما W۱۴۰ نمادی از حضور در زمانی نادرست است. این سدان چاق و نسبتاً زشت در دوران رکورد اقتصادی عرضه شد. مراسم رونمایی S کلاس در فرانکفورت اصلاً خوب پیش نرفت و ظاهر خودرو هم کمکی به بهبود اوضاع نکرد چراکه با سدانی سنگین و بزرگ روبرو بودیم که خیلی هم ظریف و نرم به چشم نمی‌آمد.

اما همان‌طور که انتظار می‌رفت کابین این سدان بسیار لوکس، جادار و باکیفیت طراحی شده بود و استفاده از در‌های دوجداره فضایی کاملاً آرام و ساکت را فراهم می‌کرد. علیرغم وزن بالا، اکثر پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر مرسدس از قدرت کافی برای ارائه سرعت و شتابی مثال‌زدنی برخوردار بودند؛ اما بهترین بخش S کلاس W۱۴۰ که غیرمنتظره‌ترین قسمت نیز بود چگونگی راندن خودرویی بزرگ در مسیر‌های پر پیچ و خم بود.

نگاهی به اتاق تانک پرچمدار مرسدس!

این مرسدس می‌توانست همانند هاچبک‌های اسپرت پیچ‌ها را رد کند. مرسدس S کلاس W۱۴۰ از نظر قدرت توقف نیز عملکردی درخشان داشت. احتمالاً بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند بجای نشستن روی صندلی‌های عقب، خودرو را برانند و اکثر آن‌ها نیز پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی را ترجیح می‌دادند؛ اما جدای از این موارد، سدان لوکس مرسدس گزینه اول برای افرادی همچون بانکداران، دیپلمات‌ها و مقامات سیاسی سراسر جهان بود.

در حال حاضر ارزان‌ترین نسخه از مرسدس S کلاس W۱۴۰ در بازار بریتانیا از نوع S۳۲۰ مدل ۱۹۹۶ با کارکرد حدود ۲۶۰ هزار کیلومتر است که تنها ۲۹۰۰ دلار قیمت دارد. همچنین یک دستگاه مرسدس S۳۲۰ مدل ۱۹۹۸ با کارکرد حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر به قیمت ۷۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. نظر شما درباره این سدان چیست؟ آیا آن را بهترین S کلاس تاریخ می‌دانید؟

نگاهی به اتاق تانک پرچمدار مرسدس!

bato-adv
bato-adv
bato-adv